O2 zrušilo bezplatné volania po 1. minúte do siete Tesco mobile

  • Lumiak625 14.07.2015 - 12:16

    O2 má v Tesco mobile 50% podiel. Neplatia prepojovacie poplatky, lebo je to sieť O2. Minule mi to zožralo kredit. Podnet idem napísať na regulátora a SOI. Nemali to v cenníku. Regulátor by mal definovať pojem vlastná sieť - či je to sieť čísel, alebo sieť cez ktorú je služba poskytovaná. V takom prípade by ani volania z Funfónu na čísla Orange nemali mať v cenníku Iná sieť. Stále je to Orange, tak ako Tesco Mobile je spolovice O2. Nevznikajú im náklady na prepojovacie poplatky....

  • Lumiak62514.07.2015 - 12:25 Trvalý odkaz

    SIM O2 smeruje do koša. Tesco Mobile nahradím Poštatelom a hlavné číslo mám Easy. Tam viem, že platím najviac 0,50€ na deň za hovor a SMS do danej siete. Telekom je aspoň fér: O2 a Tesco Mobile je tam spolu a aj Orange a Funfón. FUP bezplatných volaní je 2000min. a 2000SMS. Pri O2 už človek nevie za čo platí a s najhoršou sieťou sú najdrahší.

    Lumiak62514.07.2015 - 12:48 Trvalý odkaz

    SMS mi nedošla žiadna na SIM O2 ani na Tesco Mobile. Akurát som zistil, že SOI od 1.1. 2014 nerieši žiadosti o prešetrenie el. komunikácií a poštových služieb. Tak to rovno pôjde na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. To je vyjadrenie O2 je smiešne. Sú tak Fér, že z Easy zaplatím za hovor menej do ich siete a aj do iných. TESCO nakoniec zo siete O2 odíde a budú spolupracovať so Swanom. :)

    Bonyek@azet.sk14.07.2015 - 13:03 Trvalý odkaz

    :-) teraz mozte písať kto sa na akú sieť, operátora atď.hraje, ako pri FunFone. ;-)

    zemiak14.07.2015 - 13:15 Trvalý odkaz

    O2 je dobre na jednu vec: aktivovat SIM a preniest do siete ineho operatora, kvoli ziskaniu bonusu

    Lumiak62514.07.2015 - 13:46 Trvalý odkaz

    Zemiak to si rovno kúp Tesco Mobile a spáruj s Clubcard a máš bonus - čakám, že aj to čoskoro zruší O2, alebo oseká.... Tie bonusy za prenos vymyslela O2 ako náhradu viazanosti, preto ti naraz nedali tú sumu, ale po 5€ bol bonus. Aj to faktúra musela byť nad tú sumu 5€. Rozklikneš na Orange podmienky poskytnutia bonusu. Minimálna spotreba 5,01€ s DPH ak si si objednal paušál bez akciového mobilu s 15 viazanosťou, alebo bez viazanosti, alebo 10€ s DPH, ak si si objednal paušál s akciovým mobilom a 24 mesačnou viazanosťou.

    Bonyek@azet.sk14.07.2015 - 14:41 Trvalý odkaz

    aký férový ten o2, pozerám že zrazu FÉROVO miznú príspevky aj z vlastnou odpoveďou s ich FB stránky na túto tematiku.
    byť fér sa predsa ráta.! ;-)
    To sú prasiatka...

    viperman14.07.2015 - 14:47 Trvalý odkaz

    Lumiak 625 fascinuju ma ludia ktori riesia hen take prkotinky ako ty... kvoli par euram zadrbavat cas....

    zemiak14.07.2015 - 16:00 Trvalý odkaz

    Iste Tesco mobile. Rovnako mizerny internet ako O2 a este hratky s dennymi limitmi (250MB denne max, v konecnom dosledku je to nepohodlne a drahe).

    Raz za dva roky preskocim do O2 a naspat k inemu operatorovi, aby som ziskal bonus u toho ineho operatora nie u O2.

    huje®14.07.2015 - 16:39 Trvalý odkaz

    Je naozaj "férové" zmeniť podmienky so spätnou platnosťou. Minimálne teda tej časti zákazníckej bázy, ktorú doteraz o tomto kroku nikto neinformoval aj napriek tomu že zmena platí od 11.7. Bravó.

    Zostáva len veriť že výška prípadného postihu zo strany Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ak vôbec nejaký finančný postih bude) bude vyššia, ako prípadný čistý vývar z tohoto "férového" kroku.

    Som zdesený z toho kam sa to slovenské O2 uberá. Škoda, že sa nepoučili z toho, že práve kvôli podobným praktikám mali u susedov v ČR zlú povesť. Veľká škoda.

    galaxi14.07.2015 - 17:18 Trvalý odkaz

    dosť zákazníkov oklamali. kolega tak za viac ako pol hodinku prišiel o celý kredit. Zistil to až, keď ho vypnuli a zisťoval stav kreditu. Z vyšše štyroch euro mal razom nula euro. SMS mu neposlali na O2Fer upozorňovaciu žiadnu. Odrb od O2 ako hrom.

    Peter14.07.2015 - 17:36 Trvalý odkaz

    Nechápem prečo nadávate...vsak nikde nebolo písané že s o2 sa volá zadarmo do tesco mobilu...tak preco by vas mali upozornit???oni prichádzali o peniaze lebo to neblokovali a kým na to prisli tak to rýchlo stopli....o2 a tesco mobile sú rozdielny operátori len poskytovatel siete je jeden....preco by o2 mali volat zadarmo a tesco mobile nevolal do o2 zadarmo???to sa vám zdá spravodlivé???urcite nie!!!Chcel by som vidieť podmienky poskitovatela siete o2 alebo cenník kde ste vydeli že sa volá na tesco mobiel čísla zadarmo...mozete sa stazovat kde chcete nič vám to nepomoze....beriem to ako ferovost operátora lebo to nebolo spravodlivé voči tesco mobile zákazníkom.....klobuk dole o2...ste naozaj Fér

    Peter14.07.2015 - 18:08 Trvalý odkaz

    Na spresnenie.....

    O2 má vlastné všeobecné obchodné podmienky, vlastný cenník a svoje predajne...

    Tesco mobile má vlastné všeobecné obchodné podmienky, vlastný cenník a svoje predajne...

    čo ich spája?

    SIEŤ....inak rozdielny operátori

    chodte do o2 predajni či vám aktivujú služby clubcard extra alebo ci vám aktivujú tesco mobile sim alebo spravia výmennú sim tesco mobile...no urcite nie

    chodte do tesco mobile ci vám spravia výmennú sim kartu o2 alebo prenesú cislo do o2 no urcite nie....

    A preco???

    lebo to nieje jeden operátor...... ako funfon že idete do orangeu a tam vám spravia vsetky služby ktoré potrebujete lebo to je orange....

    galaxi14.07.2015 - 18:51 Trvalý odkaz

    Petres444 a čital si VOP od O2, keď tak sa biješ do hrude?

    Peter14.07.2015 - 20:33 Trvalý odkaz

    Galaxi .....veru čítal....aj o2 aj tesco mobile aj orange aj telekom....musím to ovladat....mozte sa rozculovat no nikde to neni zakotvené že tesco mobile je o2...je to len poskytovateľ siete-toto je zakotvené v zmluve.....mali by ste byt radi ako som aj ja ze do teraz sme to mohli využívat ako bonus a usetrit par euro...kým to bolo technicky možné

    nobody14.07.2015 - 20:51 Trvalý odkaz

    Mne je iba záhada prečo pri volaní z O2 na číslo tesco mobile nie je upozornenie, že volám do inej siete, keďže férovo je to podľa o2 iná sieť respektíve iný operátor. Takže zas urobili niečo čo nemajú domyslené alebo správne nastavené. Čistý 0j€b zo strany o2.

    Peter14.07.2015 - 20:52 Trvalý odkaz

    Pre upresnenie......

    Vystrihnuté zo vseobecných podmienok poskytovateľa služieb....

    O2- Ceny služieb sú obsiahnuté v platnom cenníku ktorý je neoddelitelnou súčastou zmluvy.Pre určenie výšky ceny poskytnutých služieb je rozhodujúci údaj v informačnom systéme poskytovatela...

    t.j.cenník o2- volanie po 1 minúte do o2 slovensko siete zdarma

    tesco mobile- Ceny služieb sú obsiahnuté v platnom cenníku ktorý je neoddelitelnou súčastou zmluvy.Pre určenie výšky ceny poskytnutých služieb je rozhodujúci údaj v informačnom systéme poskytovatela...

    t.j.cenník tesco mobile....

    NEMAJÚ SPOLOČNÉ CENNÍKY !!!!!

    NIE JE TO ROVNAKÝ OPERÁTOR !!!

    Peter14.07.2015 - 20:59 Trvalý odkaz

    nobody.....ani zákazníci v tesco mobile sú neni upozornení že volajú do o2 e to majú tiez volania zadarmo a tiež sa s tým musia vyrovnať.Je to len o zvyku....kto ma o2 a kto tesco mobile

    galaxi14.07.2015 - 21:05 Trvalý odkaz

    nobody nech volaš z inej ako funfon siete saifa ti zaškrieka "volaš do funfon siete" a O2 ma v paži. Taký férovi

    Peter14.07.2015 - 21:13 Trvalý odkaz

    No a preto z orangeu je najviac prenosov telefónnych čísel do konkurencie každý rok...taký sú feroví....bud si vyberieš cenu alebo hlášku od sajfu

    galaxi14.07.2015 - 21:17 Trvalý odkaz

    Petres444 si vymyšľaš. Orange práve pribudajú zákazníci. A čo sa týka Orange si mal na mysli dobru cenu a kvalitu.

    nobody14.07.2015 - 21:17 Trvalý odkaz

    Veď to vyššie píšem, ak to nie je rovnaký operátor prečo o2 pred volaním neupozorni, že volám na iné číslo? Mám o2 číslo prenesené do tesca, tak by to malo upozorniť, že volám mimo siete o2,tak ako keď volám inam na prenesené číslo.

    Peter14.07.2015 - 21:35 Trvalý odkaz

    Pribúdajú ale najviac nový zákazníci a podla výsledkov za rok 2014 nárast o 2%...najmenej z pomedzi vsetkých operátorov....najviac migrovaných čísel je z orangeu ku konkurencií a najmenej si za rok odkroja za prenos telefónnych císiel k sebe ....za rok 2014 len 42 000 a o2 mal za rok 2014 k sebe prenesených čísel viac ako 88 000...

    to o niecom svedčí

    huje®14.07.2015 - 21:51 Trvalý odkaz

    Petres, to, že si sa tu dnes účelovo zaregistroval teraz nejdem prioritne riešiť, ani to, aký je tvoj vzťah s O2.

    Ak by si poznal stav vecí tak, ako to o sebe tvrdíš, tak by si vedel, že volania na účastnícke čísla "tescomobile" boli vždy v O2 účtované ako volania v O2. Od počiatka.

    Uplatňovali sa na takéto volania aj balíky neobmedzených volaní v O2, alebo 100 minút volaní v sieti O2, alebo volania najskôr po tretej minúte zdarma, až do 11.7. po prvej minúte zdarma, bolo možné si číslo z "tescomobile siete" zahrnúť do služby Mojim trom prípadne Môjmu najmilšiemu.

    Nikto nespochybňuje, že na zmenu podmienok má operátor nárok. No asi ti na školení zabudli povedať, že zásadné zmeny podmienok sa kompletne všetkým zákazníkom komunikujú pred vykonaním takejto zmeny. To je okrem iného aj naozaj fér.

    To, ako to spravili v O2 teraz nemá s fér prístupom ani ň spoločného. Napríklad moja rodina do tejto chvíle takú SMS správu neobdržala a to máme viac čísiel s programom "O2 Fér", ktorého sa táto zmena týka.

    Niektorí faktúrovaní zákazníci to zistia až pri vyúčtovaní. Je to podľa teba fér? Je podľa teba fér, ak operátor so spätnou platnosťou komunikuje, že vykonal zmeny v účtovaní?

    Prestaň sa tu oháňať číslami o pribúdajúcich zákazníkoch - nemá to s touto vecou nič spoločné. Bavíme sa o konkrétnom nefér postupe pri zmene podmienok. A či sa ti to páči, alebo nie, toto O2 nezvládlo.

    A záverom - niekoľkými výkričníkmi nedosiahneš nič, iné, ako to, že zo seba urobíš hlupáka ;-) Na vážnosti tých tvojich hlúpostí o iných sieťach to naozaj nepridá. Ak doteraz išlo technicky aj účtovne o jednu sieť, zbytočne to teraz hráte na siete dve ;-)

    Peter14.07.2015 - 22:00 Trvalý odkaz

    Je to v poriadku beriem tvoj názor....mas pravdu nezvládlo.......to je ich vec....no chcem poukazat že nikdy neislo o jednu siet a nikdy ani nebude tesco mobile a o2 jedna siet...a casom to aj sám uvidís..nechaj sa prekvapit

    Peter14.07.2015 - 22:01 Trvalý odkaz

    mali dovod to spravit a museli to spravit no akým sposobom...to je už na nich....mali informovat do predu...oni vedia...no museli to oddelit

    huje®14.07.2015 - 22:39 Trvalý odkaz

    A inak: už sa teším na čísla aktívnych sim kariet samostatne za "tescomobile sieť" a samostatne za O2 sieť bez tescomobile.

    Keďže teraz každému tvrdíte, že ide o dve siete, potom aj táto zmena komunikácie aktívnych SIM kariet bude samostatne za každú "sieť" - nie počet aktívnych zákazníkov ako nesprávne svorne všetci operátori tvrdia.

    Nechať sa prekvapiť? Čím? Hádam len nie tým, že Tesco s vami končí a preto táto narýchlo zbúchaná, no hlavne totálne nezvládnutá a voči časti klientely neférová zmena? Nedohodli sa? Pokiaľ sú moje informácie správne, kmeň by mal aj v takejto situácii zostať v O2. Som zvedavý na to tvoje prekvapenie.

    galaxi15.07.2015 - 00:43 Trvalý odkaz

    Kto nečita fony, mobilmaniu atd., nedostal upozornovaciu sms a ma o2fer na fakturu a hodne vola na tescomobile cisla z vedomim si ze po prvej minute vola zadarmo bude pekne prekvapeny. Toto by si mali v o2 uvedomit.

    galaxi15.07.2015 - 00:47 Trvalý odkaz

    Ze by to o2 spravilo zamerne ako moment prekvapenia zo rychlim ziskom?

    Milenec15.07.2015 - 01:29 Trvalý odkaz

    V článku sa na konci píše, citujem: "Volania po prvej minúte zdarma platia pre všetkých zákazníkov O2. Tesco mobile je samostatne fungujúci operátor a bolo by nefér ho uprednostňovať pred inými. Našou snahou je, aby všetci zákazníci O2 dostávali rovnaké a férové podmienky".

    Z toho potom jednoznačne vyplýva, že O2 sa týmto svojim výrokom samo usvedčilo z toho, že roky konalo nefér, keďže uprednostňovalo Tesco mobile pred ostatnými operátormi. Alebo inak: Súčasný neférový krok považuje za férový a doterajší férový za neférový. Vymyslel som aj krásny veršík: Všetko sú to iba slová slová - ako naše celé slávne ó dva :-))

    nobody15.07.2015 - 10:25 Trvalý odkaz

    Iceman07: funfon máš tiež do vlastnej siete 7 centov za prvú minútu a potom neplatíš, čiže je to menej ako slávnych a dnes už prekonaných 13 centov.
    PS: zaujímavé ako sa tu objavujú nové nicky. Žeby jednému skočila smena a nastúpil druhý? ;-)

    Peter15.07.2015 - 11:31 Trvalý odkaz

    A v tescomobile volas uplne zadara.
    Zbytocna diskusia, proste kazdemu vyhovuje iny system a niekto proste rad plati takmer trojnasobok za minutu :-)

    nerd15.07.2015 - 11:50 Trvalý odkaz

    stanley, kazdemu vyhovuje nieco ine, niekto sa snazi udrzat si svoj ucet na 3€ a preto radsej netelefonuje ak to nema zadarmo, nejde na net pretoze by ho to stalo nieco navyse...a niekto vola ked potrebuje ide na net ked potrebuje a ani ho prilis nezaujima ci zaplati mesacne 15 alebo 25€ pretoze telefon a sluzby operatora potrebuje.
    pre mna osobne je napr volanie po prvej minute zadarmo nezaujimave, malokedy sa "vykacavam" a ak nahodou ano tak maximalne s blizkou rodinou ktorej aj tak volam zadarmo. cize napisat vo vseobecnosti ze "O2 je best" je cisty blud, kazdy z nas ma ine potreby a O2 zrovna nedokaze uspokojit naroky narocnejsieho pouzivatela.

    dasilva15.07.2015 - 12:32 Trvalý odkaz

    Na všetko je len jedna odpoveď : Lebo KELLNER!!!

    Bonyek@azet.sk15.07.2015 - 16:28 Trvalý odkaz

    tá šikovna prima nieje moja.! zo zrakom očividne problém máš, vidíš tak 50/50, to čo chceš vidíš, čo nechceš nevidíš.! :-!

    najprv si to aspoň trošku preštuduj pred tým ako sa strapniš. 1.cent v neprospech vyzdvihuješ, ale 10 je take nič, však ty vlastne NET nepotrebuješ.! 7 cent vs 13 olala to je tiež nič.?!
    Si len ži ten svoj modry sen v modrom svete ďalej, možno niekoho aj presvedčíš, nevzdávaj sa, možno ani odmena ťa neminie.
    Ps.
    FunFon (ne)používam iba na net polročný web za 0€. fér aj šikovnu s bonusom za prenos.
    Pps.
    len som poukázal na skutočnosť, že tvoje tvrdenia o o2 best cenách sú mylné, lebo sú aj nižšie/výhodnejšie, nič viac, nič menej. každý si vyberie čo jemu najviac vyhovuje, to ale neznamená, že to bude výhodné pre každého.
    o2 guru, neprišiel som sa tu s tebou dohadovať, len som poukázal na tvoje mylné predstavy o best operátora a ich bestnajlepších cenách, ktoré samozrejme už dávno nie sú najBESTnižšie. ;-)

    nobody15.07.2015 - 17:04 Trvalý odkaz

    Este by mohlo O2 (alebo ti gurovia) vysvetlit, kedze: " Tesco mobile je samostatne fungujúci operátor a bolo by nefér ho uprednostňovať pred inými." Ako je mozne, ze TESCO katu si aktivujem ID kodom od O2? Toto mi nejde do hlavy, kedze je to iny operator. :-)

    nerd15.07.2015 - 19:50 Trvalý odkaz

    co ty vies :) ak budes lepsie hladat mozno tam najdes aj moje orange cislo :D

    valki25015.07.2015 - 19:50 Trvalý odkaz

    O2 ma jednoznacne najhorsiu ponuku svojich pausalov,ved si porovnajte napr. Zlaty Pausal s Happy L-zaplatite o 4€ mesacne menej a mate tam ovela lepsie sluzby :)

    galaxi15.07.2015 - 20:22 Trvalý odkaz

    valki250.., nie len paušalov ale O2 ma aj predpletenku momentálne najdrašiu.

    valki25015.07.2015 - 20:31 Trvalý odkaz

    galaxi: Este si pamätam ako som pred mesiacom zvazoval ci migrovat na modry pausal alebo na sovu 10,nakoniec som oranzovy a spokojnost 100% 1.Faktura po vsetkych dobropisoch minus 4,15€ a 3G takmer vsade :)...

    Manobb15.07.2015 - 22:46 Trvalý odkaz

    Ja len toľko: ... u modrákov ma to neprekvapuje ..., že si robia trhací kalendár aj z vlastných pravidiel ...

    "5.6 Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, keď zmena alebo doplnenie Zmluvy inak ako dohodou strán bude predstavovať podstatnú zmenu obsahu zmluvných podmienok, je Poskytovateľ povinný Účastníka informovať o takejto zmene. Podstatná zmena je taká, ktorá spočíva v zvýšení ceny Služieb, alebo ktorá objektívne spôsobuje obmedzenie alebo zhoršenie práv alebo rozšírenie povinností
    Účastníka nad rozsah dohodnutý v Zmluve. Informácie o ostatných zmenách je Poskytovateľ oprávnený oznámiť Účastníkovi ich zverejnením spôsobmi stanovenými Poskytovateľom pred účinnosťou danej zmeny."

    Lenka Ivančíková16.07.2015 - 00:22 Trvalý odkaz

    Seriozna otazka: bolo v cenniku niekde spomenute, ze do siete Tesco mobile su volania bezplatne? Ja si nepamatam, preto sa pytam. :) Lebo to je dost podstatne, podla mna.

    Manobb16.07.2015 - 00:42 Trvalý odkaz

    Lenka, O2 už nejakú tú dobu nesledujem, takže Ti odpovedať neviem a hľadať sa mi to veľmi nechce. ;-)
    Myslím si však, že operátor môže účtovať iba to, čo v cenníku JE uvedené.

    Takže:
    1.) ak nebolo uvedené, že sieť TscM = sieť O2, tak mali účtovať ako volania do inej siete ... Ak to nerobili a na Fa nebola uvedená zľava na takéto volania (% alebo priama suma), tak potvrdili iba to, že tie siete rovnaké sú, tzn. účtovanie po 1 minúte nebolo možné /ak to zo dňa na deň zmenia = zdraženie služby = mali o tom zákazníka informovať vopred/

    2.) ak tam nebola pre volania do TscM nejaká konkrétna sadzba = sadzba musí byť 0,00 € /operátor môže účtovať iba to, čo je v cenníku/, tzn. ak zo dňa na deň to začali účtovať, ide op zdraženie služby

    Toľko môj názor. ;-)

    Rastislav.j16.07.2015 - 00:44 Trvalý odkaz

    Lenka prvoradá je otázka čí teskomobile je vôbec sieť.

    Bonyek@azet.sk16.07.2015 - 02:14 Trvalý odkaz

    Lenka, spytaj sa o2, ci v tom pocte zakaznikov
    http://www.spolocnost.o2.sk/tlacove-centrum/tlacove-spravy/archiv/2013/…

    je/boli zaratane aj tesco mobil cisla? ;)

    alebo aj v tomto,

    http://www.spolocnost.o2.sk/tlacove-centrum/tlacove-spravy/archiv/2014/…

    ak ano, podla mna ano, tak nieje co riesit, a ani v cenniku to zvlast nebolo treba uvadzat. ;)) otázka teda je, či v počtoch ktorým sa chválili, boli zarátane aj tesco mobil čísla,.? ;-)

    Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

    mental.disease16.07.2015 - 05:19 Trvalý odkaz

    Seriozna odpoveď:
    Nadpis článku je trochen mimo, pretože nie všetci zákazníci O2 využívajú po 1. minúte zdarma. No zmena sa týka aj ICH, teda účtovania všetkých "tesco" hovorov ako do cudzej siete.

    Hlavná podstata problému je, že zákazníci nevedome prídu o peniaze.
    Moja skutočná skúsenosť.
    Používam 100 minút v O2 za 3€.
    Volal som na pôvodné číslo Orange.
    Pred zvonením hláška, že volám do O2. Takže som v domnienke, že mi 5,5 minútový hovor strhne z tých predplatených. Omyl!
    Číslo totiž bolo prenesené z Orange do TESCO mobile.
    Volám na infolinku, ako mám vedieť že sa od 11.7. hovory do Tesco počítajú ako do cudzej siete? Žiadna sms, žiaden mail.. Za druhé ich hláška, že volám do O2 je hrubé zavádzanie, ktoré nielen mňa môže pripraviť o peniaze!?

    Slečna "čumela" jak puk, že to preverí a zavolá späť. Ale žiaľ podla nových pravidiel budem mať vyššiu faktúru :(

    Cca o 2 hodiny: - Mali ste pravdu, na odstránení/zmene, tej "hlasky" technici už pracujú. Ďakujeme za UPOZORNENIE (!)

    -To je ako všetko? Amatérsky zmeníte podmienky od 11.7., Spätne dáte vedieť 13.7. iba mizivému percentu zákazníkov, ak by som nečítal web ani na to neprídem!
    -máte pravdu, ozvem sa vám neskôr, určite to budeme kompenzovať..

    galaxi16.07.2015 - 11:28 Trvalý odkaz

    Už som to niekde písal, že O2 chce špekulatívne získať peniaze.