Reklamacia SE P990

  • 7 príspevkov
  • Lukiki 14.09.2007 - 22:34

    Asi pred mesiacom som bol zaniest do opravy SE P990- pokazil sami na nom zadny reproduktor. V oprave bol presne 30 dni, vratili mi ho, vraj vymenili vadny reproduktor za novy. A za necely tyzden sa mi zas pokazil a nehra... Ako je to s tym, ze by som chcel bud vratenie penazi, alebo novy aparat, lebo ma to uz fakt stve. Nikdy nepocujem, ked mi niekto vola... Poradtemi prosim, ako mam postupovat... Lebo byt zas 30 dni bez fonu nechcem...

  • Marian14.09.2007 - 22:39 Trvalý odkaz

    No vymenia ti ho az po tretej, rovnakej chybe... lenze asik ho nemas od operatora, tak ic skus ukecat...

    Quo15.09.2007 - 00:52 Trvalý odkaz

    RADY SPOTREBITELOM PRI UPLATNOVANI REKLAMACII NA:

    - CHYBY MOBILNYCH TELEFONOV
    - NEKVALITU POSKYTOVANYCH SLUZIEB SPOJENIA
    - NESPRAVNE UCTOVANIE POSKYTNUTYCH SLUZIEB

    V suvislosti s kupou mobilneho telefonu (dalej len MT) a sucasnym aktivovanim sluzieb mobilneho telefonickeho spojenia mozu pocas vyuzivania tychto sluzieb nastat rozlicne situacie, tykajuce sa jednak vyskytnutia chyby na zakupenom MT, ako i nekvality poskytovanych sluzieb, prip. nespravnej fakturacie za poskytnute sluzby.
    Vo vseobecnosti je potrebne rozlisovat 2 zakladne oblasti problemov a zodpovednosti za ich riesenie, ako i prislusnosti a kompetentnosti kontrolnych organov v suvislosti s ich riesenim.

    1. oblast sa tyka zodpovednosti za chyby predaneho tovaru, t. j. ide o pripady, ked sa na zakupenom MT vyskytne chyba.

    V tomto pripade ide o klasicke uplatnenie zodpovednosti za chyby (reklamacie) v zmysle prislusnych ustanoveni Obcianskeho zakonnika (dalej len OZ - P 619 a nasl.), kedy spotrebitel ma narok na bezplatne, vcasne a riadne odstranenie chyby v pripade, ze tato je odstranitelna (P 622 OZ).
    Ak chyba odstranitelna nie je a sucasne brani riadnemu uzivaniu veci, spotrebitelovi vznika narok na odstupenie od kupnej zmluvy na MT (nie vsak od zmluvy o pripojeni) a vratenie penazi alebo narok na vymenu tovaru (P 623 OZ).
    Take iste pravo (t.j. vratenie penazi alebo vymenu tovaru) ma spotrebitel aj v pripade, ak:
    - sa na MT v zarucnej dobe vyskytnu sucasne 3 odstranitelne chyby,
    - ak sa ta ista chyba, ktora bola v ramci reklamacie najmenej dvakrat odstranovana, vyskytne opatovne, t.j. tretikrat,
    - ak predavajuci reklamaciu nevybavi v zakonnej lehote maximalne 30 dni.

    Slovenska obchodna inspekcia (dalej len SOI) do 30. 06. 2007 v ramci tejto oblasti mohla konat iba v ramci kompetencii, ktore jej daval zakon c. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebitela v platnom zneni v P 19, v zmysle ktoreho je predavajuci povinny reklamaciu prijat, vydat doklad o jej prijati i sposobe vybavenia, pricom aj zamietnuta reklamacia sa povazuje za vybavenu.
    Vybavenie reklamacie nesmie trvat dlhsie ako 30 dni.
    Vylucne tuto procesnu – administrativnu stranku reklamacie moze riesit SOI.
    Kontrola sposobu vybavenia reklamacie nespada do kompetencie SOI.
    Ak spotrebitel so sposobom vybavenia, resp. vysledkom reklamacie nie je spokojny, s predavajucim sa nijakym sposobom nedohodne a vznikne medzi nim a predavajucim spor, rozhodovat v nom moze vylucne vecne a miestne prislusny sud v ramci obciansko – pravneho konania.

    http://www.soi.sk/files/rspotreb/zoznam/NOVE_reklam%C3%A1cia%20telef%C3…

    Angelika15.09.2007 - 08:09 Trvalý odkaz

    Quo ale teraz ti uz aj zrusia dodatok nie nahodou?

    Lukiki15.09.2007 - 11:59 Trvalý odkaz

    Telefon som nebral od ziadneho operatora, bral som ho normalne z obchodu.
    Ale cloveka pekne nastve,ked si kupi fon,ze ho bude vyuzivat a on mu nesluzi... A uz teraz vidim, ze zas budem cakat presne 30 dni,skor mi ho isto nedaju...
    Takze asi budem musiet cakat, ze sa potom pokazi aj tretikrat...

    Marian15.09.2007 - 12:16 Trvalý odkaz

    Ano, bohuzial budes musiet cakat, zakon je v tomto nekompromisny.

    Lukiki15.09.2007 - 12:59 Trvalý odkaz

    Och joj.... No co uz narobim.Asi nic... Zas budem musiet oprasit nejaky stary fon zo sekretara... :-)