Orange v Q3 2021: nárast zákazníkov pevného internetu, TV aj konvergentných služieb (hospodárske výsledky)

Operátor zverejnil výsledky hospodárenia za tretí tohtoročný kvartál. Rástol počet zákazníkov fixného internetu, digitálnej TV aj konvergentných služieb. Počet zákazníkov mobilných služieb klesol o 8 %.

Celkové výnosy Orangeu k 30. 9. 2021 dosiahli výšku 394 miliónov eur, čo predstavuje oproti porovnateľnému obdobiu roku 2020 mierny medziročný pokles o 0,7 %. Ten súvisí predovšetkým so znížením výnosov z predaja zariadení, ktorý bol podľa správy operátora spôsobený výpadkom dostupnosti zariadení v dôsledku krízy s nedostatkom čipov. Pokles výnosov z predaja zariadení v treťom kvartáli roku 2021 v porovnaní s tretím kvartálom roku 2020 predstavoval až 12,6 %. 

Ku koncu tretieho štvrťroka 2021 evidoval Orange 280-tisíc zákazníkov pevného internetu prostredníctvom technológií FTTH, DSL a fixného LTE, čo predstavuje 21,5 % medziročný nárast. Naďalej rástol aj počet zákazníkov TV služieb, ktorých ku koncu septembra bolo už 153-tisíc, o takmer 20 % viac než v rovnakom období predchádzajúceho roka. 

Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie eviduje Orange aj pokračujúci nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, čiže mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet ku koncu tretieho kvartálu 2021 medziročne stúpol o 30 % a prekročil 142-tisíc. 

Už tradične, aj v treťom kvartáli 2021 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2020 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o vyše 57 % viac dát, pričom vyše 87 % z celkového objemu 48,27 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti, čo predstavuje medziročný nárast 61 %. Vo vysokorýchlostnej 5G sieti zákazníci od jej spustenia v máji tohto roku preniesli 41,02 tis. GB dát.

Pre služby Orangeu sa za uplynulých 9 mesiacov rozhodlo 49 226 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby ostatných operátorov medziročne klesol o takmer 12 % a medziročne sa ustálil na počte 55 001. 

Orange k 30. 9. 2021 celkovo evidoval 2,490 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho takmer 1,9 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Za viac než 8 % poklesom zákazníckej bázy stále stojí minuloročná deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov v rámci historicky najväčšieho projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go. 

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu