Orange v Q1 2021: nárast výnosov aj zákazníkov fixných a konvergentných služieb (hospodárske výsledky)

Orange zverejnil výsledky svojho hospodárenia za prvé tri mesiace tohto roka. Počet zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku narástol medziročne o viac než 38 %.

Výnosy Orangeu k 31. 3. 2021 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sú aj napriek nepriaznivej situácii s pandémiou koronavírusu stabilizované a medziročne sa mierne, o necelé percento zvýšili na 133 mil. eur

Výnosy z predaja zariadení medziročne narástli o 6 % na 28 mil. eur, mierny pokles zaznamenali výnosy zo služieb. Ten bol spôsobený predovšetkým poklesom výnosov z roamingu z dôvodu pandémie, ako aj znížením prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi.

K 31. marcu 2021 evidoval Orange 263-tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje takmer 27 % medziročný nárast. Ďalej rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca už 141-tisíc, o 18 % viac než v rovnakom období uplynulého roka

Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku. Ich počet sa ku koncu prvého kvartálu 2021 priblížil k 130-tisícom, o 38 % viac než v v Q1 2020. 

Počet zákazníkov mobilných služieb medziročne klesol o 8,5 %, za čím treba podľa operátora hľadať aj deaktiváciu tzv. spiacich nulových paušálov, ktorá nastala v rámci migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura.

Pozitívne sa vyvíjali aj portácie, keď počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom do Orangeu, prevýšil tých, ktorí z Orangeu odišli k iným operátorom. K 31. marcu 2021 zaznamenal Orange takmer 19 %  medziročný nárast počtu zákazníkov, ktorí sa od konkurenčných operátorov rozhodli prejsť práve k nemu. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 10 % na 18-tisíc.

Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát než v prvom kvartáli roku 2020, pričom už 92 % z celkového objemu 13,5 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. 

Zdroj: tlačová správa
 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu