Orange - Faktura

  • 19 príspevkov
  • Kecupochren 25.09.2011 - 20:06

    Dobry den,

    mam taky celkom zavazny problem, neviem ako ho riesit, preto som sa obratil sem s nadejou ze tu najdem nejaku odbornu pomoc.

    Pred tyzdnom som si kupil novy mobil (HTC 7 Mozart) na pausal od Orangu, konkretne Pausal Snov 100 + Vikend, spolu zo 70 sms a 100 Mb internetom. Telefon mi prisiel v utorok okolo 11:30 doobeda kurierom, v ruke som ho mal prvy krat az okolo 14:00. Na druhy den mi bola aktivovana SIM karta zhruba v rovnakom case ako bol mobil doruceny. Hned potom som sa pripojil na Zune Marketplace a postahoval zopar zakladnych aplikacii, zo dve hry, potom som si zosynchronizoal mobil s emailom, facebookom atd. Avsak doslo mi, ze 100 mb asi nebude postacujucich kedze v skole mame wifi take ze 5 minut ide a dalsich 5 nie, na ulici wifi len tak nechytim a doma s telefonom prilis pracovat nebudem. Preto hned v ten isty den (stredu), ako som prisiel domov, prihlasil som sa na Orange eshop zakaznicku zonu, deaktivoval som si internet v mobile 100 mb a aktivoval 1 gb. Potom samozrejme z vedomim ze uz mam 1 giga som cely tyzden vyuzival mobil "se vsim vsudy", avsak ziadne aplikacie som nestahoval, natoz ani hudbu, cisto len facebook, youtube, jedno zahranicne forum, mhd.sk atd.

    V sobotu som si pre zaujimavost znovu zapol Orange zakaznicku zonu a tam ma cakalo neprijemne prekvapenie, v kolonke "mimo predplatene" bola nie prilis priazniva ciastka - 95 EUR. Povedal som si ze hm, asi vam to blbne, pockam do vecera, avsak vecer to uz bolo 115 EUR, preto som sa rozhodol ze pre istotu nebudem telefonovat, smskovat ani internetovat, avsak na druhy den rano to uz bolo 140 EUR a teraz vecer to uz je absurdnych 180 EUR.

    Samozrejme som uz bol vytoceny, preto som zavolal svojmu "mobilovemu guru", spoluziakovi zo zakladnej ktory pozna snad kazdy mobil ako vlastnu ruku a ten mi povedal ze jeho otec mal podobny problem, avsak z internetom klasickym (PC), zevraj vymienali providera a bolo tam nejake nedorozumenie a mali fakturu na 700 EUR, tak volali do Orangu (menili na Orange fibernet) a tam sa to nejako vyriesilo s tym ze nemuseli platit nic.

    Tak ja som teda zavolal do Orangu (na cislo 905), tam som sa preklikal ku operatorovi, ktory mi povedal ze Internet v mobile 1000 mb mam aktivovany az od najblizsieho fakturacneho obdobia - 17. oktobra. Na jeho osobny nazor som sa samozrejme nepytal, srat do vlastneho hniezda si predsa nebude, ale povedal mi ze mam pravo podat reklamaciu ked mi pride faktura.

    Preto sa Vas pytam, ake mam zhruba sance na uspech?

    //p.s. precerpal som dokopy 180 mb, cize 80 mb nad povodny limit.

    Dakujem

  • Knoxville25.09.2011 - 20:24 Trvalý odkaz

    Kedze si si nezistil ze tych spominanych 1GB dat mas az od nasledujuceho fakturacneho obdobia a s mylnou predstavou si spokojne surfoval po internete s mylnym vedomim ze tych 1GB dat mas dostupnych hned od aktivovania je sanca na ten uspech ze sa Orange pomylil co sa nepomylil a ze ti peniaze vratia takmer nulova,Chybu si urobil ty,takze ti neostava nic ine ako sa s tym zmierit a fakturu zaplatiti.Toto vse.
    Nabuduce si lepsie precitaj zmluvne podmienky odstavec:vyuzivanie internetu v mobile.

    bombardier25.09.2011 - 22:23 Trvalý odkaz

    Ja som si tiez aktivoval internet v mobile 1 GB a hned po odoslani poziadavky mi prisla spatna SMS, ze balik bude aktivovany od noveho fakturacneho obdobia, takze to budes musiet zaplatit.

    Pendo26.09.2011 - 08:56 Trvalý odkaz

    Presne ako pise bombardier. Neverim, ze ti prisla SMS sprava v style, mate deaktivovany balik Internet v mobile 100 a aktivovany balik 1000MB.

    Sancu na uspech s reklamaciou vidim v tomto pripade minimalnu.
    Sluzby, ktore sa predplacaju sa menia/deaktivuju vzdy k fakturacnemu obdobiu. Nehovoriac o tom, ze prve obdobie po aktivacii SIM karty ani nie je cele fakturacne obdobie, ale len pomerna cast a dostavas na zaciatku aj pomernu cast sluzieb. Napr. predpokladam, ze si v spotrebe zistil, ze nemas aktivovanych ani celych 100 predplatenych minut a tych 70SMS sprav...

    Aj pre tieto situacie bola doplnena nova sluzba, o ktorej hovoril hujer. Kupis si novy telefon a je predpoklad, ze na zaciatku je ten prenos dat vyssi ako ine mesiace, lebo sa s nim "hrajes". Chces si postahovat aplikacie, hry a pod. kym si telefon neprisposobis svojim potrebam a potom uz tolko stahovat nebudes a spotreba klesne a ustali sa. Teda ako u koho :)

    Cena za 1MB dat nad balik pri Internete v mobile 100MB stoji 1euro. Ak by si si dokupil danu sluzbu, tak mas mesacny poplatok za 4 MB spat a mas k dispozicii este dalsich 996. Celkovo je podla mna tych 100MB na takyto telefon malo :(

    gombicka61126.09.2011 - 10:08 Trvalý odkaz

    a prisla ti vlastne ta sprava?...lebo ak nie tak podla mna urobil chybu orange...aj ked zaplatit to ,,asi,, budes musiet..alebo ti povedia ze sa stala ,,necakana chyba v systeme,, a nemusis to zaplatit a zaplatis is napr len svoj pausal...

    bombardier26.09.2011 - 10:45 Trvalý odkaz

    Treba vzdy cakat na potvrdzujucu SMS kym nepride, takto to funguje u vsetkych operatorov a ked nepride ani po dlhsom case treba si to overit na zakaznickej linke. Ak si to neoveris tak nastane presne tento pripad a musis niest nasledky.

    Sefko26.09.2011 - 13:37 Trvalý odkaz

    Tak ako som na tento prispevok odpisoval na konkurencnom fore,sanca na uspech pri reklamacii je nulova a bude zamietnuta...povedal by som ze reklamaciu podavat je zbytocne,nevedomost neospravedlnuje a za chyby sa plati..zial...

    zemiak26.09.2011 - 15:19 Trvalý odkaz

    Reklamaciu podaj, bude zamietnuta. Potom sa obrat na Orange ombudsmana a poziadaj o prejav dobrej vole, vysvetli situaciu z tvojho pohladu.
    Na Orange ombudsmana sa neda obratit pred pravoplatnym uzavretim reklamacie.

    Pendo27.09.2011 - 15:11 Trvalý odkaz

    Kecupochren, stale sme sa nedockali odpovede, ake SMS si obdrzal?

    Kecupochren27.09.2011 - 15:43 Trvalý odkaz

    No ono ja som si vo stvrtok updatol cez to xba forum na Mango 7.5, cize sa mi vymazali spravy, ale v den ked mi aktivovali SIMku tak mi prisli smsky najprv ze mam aktivovany pausal, potom ze 70 sms, potom CLIP a nakoniec Internet v mobile 100 mb. O internete 1 gb mi neprisla sms ziadna, ale tak som si myslel ze ked sa mi na ten internet pripojit da (pred tym ako som nemal sim aktivovanu sa nedalo), tak logicky to aktivovane bude.

    Potom v piatok som si otvoril tu kontrolu spotreby, vtedy tam boli vsade nuly, v "moje sluzby" tam uz bolo Internet v mobile 1000 mb tak som usudzoval ze vsetko je v poriadku.

    Kazdopadne dakujem za reply, skusim podat tu reklamaciu tak ci tak, ked mi ju zamietnu tak teda ten ombudsman. Predsa len 180 EUR + 30 EUR pausal + povodnych 70 EUR za telefon nie je mala ciastka, to som si mohol ten telefon zobrat pomaly aj bez pausalu.

    Sefko27.09.2011 - 20:36 Trvalý odkaz

    Nezabudaj nato,ze tie peniaze musis uhradit tak ci onak a az pokial je reklamacia uznana sa vracaju nazad...ale podla mna na 99,99% to bude zamietnute ako z reklamacneho tak aj od ombudsmana...

    zemiak27.09.2011 - 21:29 Trvalý odkaz

    Nemyslim si ze u ombudsmana je bez sNci, inac by som to neradil. Ak naozaj nedosla sms o aktivacii balika od dalsieho fakturacneho obdobia, ma sancu. Samozrejme, fakturu treba uhradit, v pripade uspechu bude neskor dobropisovana.

    Kecupochren28.09.2011 - 11:04 Trvalý odkaz

    Takze na konkurcencnom fore som dostal tip ze si ma mak aktivovat ten jednorazovy balik 1 gb a vsetky data nad ramec sa mi do toho zarataju, cize z povodnych 180 EUR vzniknu iba 4 eura, volal som na zak. linku 905, tam mi to potvrdili, takze som si to prave aktivoval a som bez problemu, dakujem vsetkym ale najma zemiakovi aspon za akytaky optimizmus :)

    Lenka Ivančíková28.09.2011 - 11:26 Trvalý odkaz

    Aby si nebol sklamany. Aj ja som si raz takto chcela uchranit fakturu, vtedy za net do modemu u Orange, lebo som presvihla data za asi 20 EUR. Aktivovala som si balik s dalsimi datami, fakturantka mi tvrdila, ze je vsetko Ok, no na fakture sa mi to aj tak objavilo. A musela som 20 EUR cvakat. vysvetlenie: data navyse nabehli az od dna aktivacie, do tej doby som stiahla objem navyse, ktory sa do pripisanych dat nepocita a ostalo to v systeme. Fakturantka sa mi ospravedlnila za mylnu informaciu, co mi poskytla a to bolo vsetko.

    Ale mozno je to uz teraz inak a zelam ti, aby ti to vyslo.:)

    Pendo28.09.2011 - 12:08 Trvalý odkaz

    Jessica, od 28.9. je to naozaj tak, ze ak si to da aktivovat aj potom, ako prekrocil predplatene data, tak sa to berie tak, ako keby to aktivoval na zaciatku fakturacneho obdobia a prepocitaju sa data.
    Takze tym padom je tu naozaj sanca, ze bude mat navyse zo 180eur iba 4.

    Chvalim tento krok! Je to po dlhom case velmi prozakaznicka zmena. Este by to mohli dat aj na Mobilne internety a bude znovu o par spokojnejsich zakaznikov viac :)

    Bolo by dobre to doplnit aj do Novinky...

    zemiak28.09.2011 - 12:29 Trvalý odkaz

    No pockajme s tym chvalenim, kym Kecupochren nepotvrdi, ze ma na fakture iba 4e navyse. Ak ano, klobuk dole a hlboko!

    Korenisko28.09.2011 - 12:39 Trvalý odkaz

    no to som zvedavy :) Ak to tak bude, tak to bude ferova vec :O

    Lenka Ivančíková28.09.2011 - 14:25 Trvalý odkaz

    Pendo, tak toto je naozaj ustretovy krok! Vdaka za info.