O2: SMS-ky na celý deň zadarmo

  • Manobb 05.02.2012 - 11:08

    Takmer nepoužiteľný darček = PR bublina (najmä pre tých, ktorí SMS-ku o darčeku dostali dňa 2.2.2012 v až odpoludňajších hodinách, či podvečer)

    P.S.:
    Omnoho viac by zákazníkov potešilo, keby dostali ako darček niektorý z extrabalíčkov, napr. ALL50 alebo aspoň ON100 ...

  • Manobb05.02.2012 - 11:41 Trvalý odkaz

    5-ročná bilancia bývalého prvého zákazníka O2

    - bombastický a dobre zvládnutý marketingový nástup na trh (aktivovaných bolo vyše 640 tis. O2 Jednotiek)

    To bol žiaľ asi jediny pozitívny krok operátora, lebo potom to už boli len diskutabilné kroky ...

    - klasické paušálne programy meškali tušim celý štvrťrok oproti ohlásenému plánu (1. PR fopá) a prišli až tušim v septembri (dovtedy ponúkané programy Voľnosť boli rozpačité a využili ich zrejme len tí, ktorí chceli s operátorom vybabrať a získať mobil)

    - bezprecedentné skrátenie doby platnosti SIM zo 14 na 13 mesiacov (to bol prvý významný podpásový úder proti prvým zákazníkom, ktorí síce mali vôľu byť v O2, ale zatiaľ im to neumožňoval záväzok u predošlého operátora - dobiehala im stále viazanosť ...)

    - hoci prišli alternatívne paušály s možnosťou variácie platby v závislosti od počtu prevolaných minút (to chválim), problémom pre mnohých bol zrejme fakt, že nebola možnosť súbehu O2 Jednotky s paušálnou tarifou (strata profilu O2 Jednotky bola pre mnohých brzdou a zostali tak v slepej uličke)

    - nebola možnosť prenosu pôvodného "cudzieho" čísla od konkurencie k O2 tak, aby sa na toto prenášané číslo mohol preniesť aj profil O2 Jednotky (operátor sa tomu bránil zubami-nechtami) a pripustil to možno len v pár individuálnych prípadoch (minimálne o jednom bola zmienka aj na O2 fóre)

    Toto možno považovať za ďalšie fopá operátora, ktorý si nechcel uvedomiť fakt, že ľudia boli ním oslovení práve výhodou O2 Jednotky, ale súčasne mnohí z nich nemohli/nechceli prísť o pôvodné číslo, t.j. s prefixom bývalej konkurencie. Tento problém nedokázal napraviť ani fakt, že operátor v septembri (tušim rok už nebudem hádať) ponúkol akciu vybrať si bezplatne zlaté, strieborné a bronzové čísla ... (to chválim, len opäť chýbal súbeh s možnosťou ponechať/preniesť si profil O2 Jednotky ako najúspešnejší PR produkt O2)

    - ďalším pomyselným klincom do rakvy bolo O2 Fér (PR perfektná, filozofia perfektná), ale problém bol v rovine etickej, keďže išiel proti O2 Jednotkám (nebol možný súbeh výhod O2 Jednotky a O2 Fér) a nepriamo tak došlo k diskriminácii prvých zákazníkov)

    K danému súbehu nedošlo ani po vzbure O2 Jednotiek - týmto bola umožnená iba voľba medzi "totálnou a nevratnou smrťou O2 Jednotky" alebo zachovanie profilu O2 Jednotky pri súčasnom značne zdegenerovanom programe O2 Fér. Bol to jednoznačne krok proti O2 Jednotkám a kompromis p. gen. riaditeľa to napravil len veľmi veľmi máličko !!!

    A tak postupne O2 Jednotky "kapali" viac a viac a hodnovernosť sľubov operátora dostávalo ďalšie facky (tie facky však v skutočnosti utŕžili stále iba zákazníci) ...

    Už si ani nespomeniem, v ktorej časti bolo priznaných už len čosi menej ako 200 tis. O2 Jednotiek, t.j. úbytok bol až 2/3 a to je veľa !!!

    - toto ani neviem správne nazvať, ale rečičky/sľuby okolo 3G, to bola jedna poriadne nepodarená pesnička operátora. Termíny nedodržané a napokon prišiel ďalší ŠOK. Dátové programy boli čo do cien a aj čo do parametrov služby proste nedôstojnou konkurenciou zvyšným dvom operátorom, od ktorých mali plynúť zákazníci k modrému operátorovi.

    To, že to prestrelili, už dnes zrejme nepriamo dokazuje aj balíček 100 mini ... (viac radšej nekomentujem)

    - aby sa nezabudlo, veľkou fackou dôveryhodnosti operátora bola kauza tzv. PRIORITIZOVANÉHO O2 Data Neobmedzene. Zatĺkanie, zatĺkanie a PR oblbovanie muselo odhaliť až testovanie renomovaného portálu m.......a.sk (nechem robiť reklamu)

    Toto by si dôveryhodná firma jednoducho nemala dovoliť !!! Ani náhodou a ani omylom !!!

    Čo dodať ? Asi iba to, že pre mnohých Slovákov sa toľko dlho očakávaný operátor, ktorý mal hneď počas prvých 2 mesiacov vyše 640 tis. zákazníkov a ďalších sympatizantov a čakateľov, stal po uvedených krokoch skôr či neskôr veľkým sklamaním ...

    ZÁVER: Za 5 rokov už malo/mohlo byť 02 úplne niekde inde, keby si zákazníkov vážili ako partnerov a nie len ako takmer anonymný (zmluvne bezvýznamný) zdroj financií ... a keby ich PR správy nepredbiehali realitu, ale keby boli skôr priamejším informačným tokom medzi operátorom a zákazníkmi o tom, čo už nastalo alebo čo nastane v krátkodobom horizonte (už ako istá vec a nie len nejaká zahmlená vízia)

    Napriek tomu si každý zaslúži druhú šancu. Nech ju teda má aj O2. Dúfam, že sa poučia ... (i keď tomu ja osobne už žiaľ veľmi neverím). Biznis totiž už pohltil aj túto firmu a zákaznícka starostlivosť je už zrejme len fikciou ... Na tom nič nemení ani fakt, že sú operátorom roka s cca 3000 diskutabilnými hlasmi. Čo to je oproti 640 tis. priamych hlasov z 2.2.2007 ????

    P.S.: Rišo, ospravedlňujem sa za tento dlhý príspevok. Bol by som rád, keby ste Vy ako redakcia urobili tiež nejaký rešerše článok aj s Vašimi komentármi ... Vopred díky.

    huje®05.02.2012 - 11:54 Trvalý odkaz

    Marián, keď konečne prestaneš byť urazený, že si nedostal DN za jedno Euro, že si nebol prizvaný k riadeniu firmy, potom možno napíšeš aj niečo, čo má zmysel. Zatiaľ len kopeš ako decko, ktorému vzali na pieskovisku jeho hračku.

    Ak tvrdíš, že SMS zdarma je takmer nepoužiteľný darček - prosím hovor za seba - áno, pre Teba je úplne nepoužiteľný, lebo podľa vlastných slov už žiadnu kartu nemáš. Tu sa mi žiada dodať: aký darček si dostal od TM pri jeho výročí? Aký darček dostali zákazníci OR pri jeho 15. výročí? Rez torty v krajskom meste?

    Info o SMS zdarma chodilo v odpoludňajších hodinách, ale deň vopred. Si mimo, ako takmer vždy.

    Ak tvrdíš, že operátor mal 640 tisíc zákazníkov za dva mesiace, nie je to pravda - mal len predregistrovaných 640 tisíc SIM kariet.

    Záverom už len jedno: už sa preber, nikdy nebudeš riadiť chod spoločnosti - pokús sa nájsť svoju stratenú súdnosť. Bol to len Tvoj sen. Viac naozaj nemá zmysel. ľudia, ktorí trošku poznajú Teba a fakty vedia, prečo to tvrdím.

    P.S.: Ako bývalý hovorca by si mal terminus technicus Prvý zákazník poznať aj bez mojej nápovedy. (citujem:"5-ročná bilancia bývalého prvého zákazníka O2
    "). Nie Marian, nebol si prvý :-P

    Manobb05.02.2012 - 19:15 Trvalý odkaz

    Ako vernému čitateľovi a kritikovi mojich príspevkov Ti samozrejme ďakujem. Na zmenu môjho názoru ma však Tvoje argumenty "nenakopli" ...

    Ak naozaj pozorne sleduješ 5-ročné "modré" dianie a si z neho "na vetvy", tak si u mňa zaslúžiš iba jedno pomenovanie:

    "zákazník, ktorý si pozitívnu zmenu ani nezaslúži, lebo si neváži ani sám seba, resp. svoje vlastné peniaze".

    P.S.: Ak si myslíš niečo iné, urob gesto a napíš svoj pohľad na 5-ročné pôsobenie modrého operátora na trhu. (čím podrobnejší, tým lepšie)

    A možno sa potom zapoja aj ostatní, lebo takto to vyzerá, že na fony.sk už chodíme iba my dvaja.

    steve06.02.2012 - 10:16 Trvalý odkaz

    Podla mna, bolo velmi dobre, ze Telefonica prisla ako 3.operator /bude este lepsie, ak pride aj stvrty/. Mali sme v rodine 3 O2 Jednotky, dnes uz ani jednu. Manzelka a dcera zostali u Orange, lebo mali vyhodne firemne pausaly, ja som presiel na O2 pausal PM 400, s kazdou 2.fakturou za 1 SK. Ked s tymto pausalom koncili /asi najnespravnejsie rozhodnutie O2/, presiel som k Tmobilu na pausal+1,5GB dat so 75%-ou zlavou. Je vsak chvalyhodne, ze sa nebali ponuknut dotovany mobil s 2 SIM, Samsung D880, ktory pouzivam dodnes. Dalej, rozvirili vody s datami DN, priniesli volania a SMS do 6 krajin za domace ceny a neskor pre podnikatelov pausal za 55€, teraz dokonca s volaniami do celej EU.
    Ano, su este chyby, ale nebyt O2, boli by sme na tom horsie aj ako Cesi.