Menej neopravnenych reklamacii?

  • 5 príspevkov
  • Pendo 16.07.2007 - 17:08

    Ak bol nas minister hospodarstva pri zmysloch, ked dal vyjadrenie pre STV, http://stv.livetv.sk/tvarchive//video/video.html?video=28540
    "Ak vam napriklad neuznaju reklamaciu, mozete ziadat od predajcu znalecky posudok na jeho naklady. Pre spotrebitela je to vyhoda pri uznani reklamacie. Predavajuci vsak tvrdia, ze pre nich je zakon lividacny.", tak sa nam blizka na lepsie casy!

    Keby este fungoval Siemens, tak by asi predajcovia boli na tom este horsie ako predtym. Podla rekacii na forach, koncila kazda 3tia reklamacia u nich ako neopravnena - vniknutie neznamej tekutiny. To iste sa mi stalo aj s nokiou. Pritom sa kludne mohlo stat, ze ta tekutina tam bola uz pri predaji... Kto mi zaruci, ze vyrobok sa k predajcovy dostal bez chyb (napr. Cinske vyrobky vo zvlhnutom podpalubi)?

    Teraz, ked mi zamietnu reklamaciu a som si isty, ze nie mojou chybou, tak okamzite ziadam o znalecky posudok.

  • People16.07.2007 - 17:13 Trvalý odkaz

    je to fajn vediet akurat dnes pojde reklamovat fon, mozno sa mi to aj zide. Najradsej by som vsak bol ak by mi hned moju w810 opravili a mi fungovala a cim skor tym lepsie.

    cejko16.07.2007 - 17:17 Trvalý odkaz

    A autorizovane servisne strediska vydavaju co , nie nahodou znalecky posudok ? Pri reklamacii topanok, odevu a inych veci ti reklamaciu mohol zamietnut priamo predajca bez toho aby mal vyjadrenie od autorizovanej firmy, teraz to uz musia dat na posudenie servisnej firme alebo sudnemu znalcovi.
    zakon c. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebitela a o zmene zakona c. 372/1990 Zb. o priestupkoch v zneni neskorsich predpisov, kde v P 18 su stanovene pri uplatneni reklamacie povinnosti predavajuceho:

    Predavajuci alebo nim povereny zamestnanec je povinny vybavit reklamaciu ihned, v zlozitych pripadoch do 3 pracovnych dni. Do tejto lehoty sa nezapocitava cas potrebny na odborne posudenie chyby. Vybavenie reklamacie vsak nesmie trvat dlhsie ako 30 dni. Po uplynuti tejto lehoty ma spotrebitel rovnake prava, akoby islo o chybu, ktoru, nemozno odstranit. Predavajuci je povinny, ak reklamaciu neuzna do troch pracovnych dni, vyrobok zaslat na vlastne naklady na odborne posudenie. Predavajuci je povinny na poziadanie organu dozoru zaslanie alebo vysledky odborneho posudenia preukazat. Odbornym posudenim je vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydane autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou

    Pendo16.07.2007 - 17:22 Trvalý odkaz

    Lenze tu tusim bola polemika, ci servis moze taketo znalecke posudky robit...
    V tom prispevku sa odvolavaju na znalcov, ktori su na stranke ministerstva vnutra.

    cejko16.07.2007 - 17:36 Trvalý odkaz

    Lenze vyrobca autorizuje firmu na vykon zarucnych a pozarucnych oprav. Chcem vidiet zakaznika ktory po opravneneom zruseni zaruky od sudneho znalca zaplati predacovi naklady (nejedna sa o 5Sk) s tym spojene.