Poradňa: Prečo sa ceny mobilov v e-shopoch tak veľmi odlišujú?

  • marek1234 13.05.2018 - 02:34

    Tie lacne shopy maju sedy dovoz a nemaju DPH. Ohradzuju sa nejakym zakonom, kde sa neuplatnuje DPH a len 12 mes.zaruka!. Schvalne si vyber jeden ten isty mobil a daj do kosika ako koncovy zakaznik a ako firma. Obchod je aj platcom dph, ale ti struhne celu sumu, kde nemas moznost si to prakticky kupit na firmu do nakladov. Mnohe ani nie su skladom, aj ked sa tvaria, ze su. Rovnaka sablona niektorych spriaznenych eshopov. Nakoniec ak si trochu zdatny, skoncis na gearbeste.com a za rovnakych podmienok a okresanou zarukou kupis tam. Ja uz tento neblahy stav pozorujem dlhsie. Davaj si pozor na obchadzanie EU legislativy lacnymi eshopmi, co z nich robi konkurencnu vyhodu. Moze sa stat, ze podla vyr.cisla pojde o mimoeuropsku distribuciu, aj ked to vsetci uvadzaju ako oficialna distribucia a mozes mat problem s uplatnenim zaruky alebo FOTA updatmi.

  • Manobb13.05.2018 - 11:18 Trvalý odkaz

    Skúsim z iného konca:

    Ak si koncový spotrebiteľ (NIE PODNIKATEĽ) a aj z praxe vieš, že miera reklamácií u Tvojich predošlých telefónov je 0 % (žiadne pády, prasknuté displeje, utopenia a pod.) a meníš telefóny každé 1-2 roky, tak potom to môžeš risknúť v ktoromkoľvek z týchto obchodov.

    Dôvod: Ak sa ten telefón nepokazí, tak riskuješ už iba jedinú vec, a to, že ten telefón mohol byť odcudzený, tzn. teoreticky oň môžeš prísť a vymáhanie škody je beh na dlhú trať / nestojí to za to = čistá strata/. Mobil z výkupu už totiž nie je predaj nových mobilov, ale obyčajný bazár, kde pre Teba nejaké čestné prehlásenie "o právnej čistote mobilu" nehrá žiadnu rolu, lebo je to len zdrap papiera, ktorým sa výkupca snaží "akože istiť".

    Tip: E-shopy z Oravy/Kysúc a v severnom pohraničí sú spravidla predajcovia z poľského výkupu (treba čítať napr. recenzie na heureke)

    Ak si však firma, tak:
    1.) 15%-20% proste neriešiš, kúpiš v známejších e-shopoch, resp. tak, aby prípadný servis bol bezproblémový a najmä rýchly (eventuálne s možnosťou náhradného mobilu a pod.)
    2.) hľadíš na možnosti odpočtu DPH (t.j. ak si platca DPH, vyberáš si iba platcov DPH, t.j. tých, čo majú nielen DIČ, ale aj DIČ-DPH)

    P.S.: Ako iPhonista je "mojim e-shopom" jednoznačne iStores, pretože poznám ich spôsob robenia akcií a v rámci nich som zatiaľ vždy dobre nakúpil, t.j. nepotreboval som zľavy e-shopov, ktoré to vozia zkade-tade a nie vždy ide o nové mobily (výkup = bazár so všetkými možnými rizikami !)

    marek123413.05.2018 - 12:30 Trvalý odkaz

    To co pise manobb, len dodam,ze mnohe su nove a nerozbalene, len sa predavaju akoby z vykupu. Dovodom je, ze nezatazujes produkt DPHckou. Treba si zvazit, ci sa da reklamacia uplatnit vseobecne cez nejaky autorizovany servis, lebo zvycajne tie eshopy nemaju dlhu zivotnost.

    Borland13.05.2018 - 15:25 Trvalý odkaz

    Ja si myslim, ze netreba hadzat vsetkych do jedneho vreca. Zopar krat som si kupil tovar od nemenovaneho eshopu, ktory je pravidelne v popredi najlepsich cien, a zaruku na viac ako rocny telefon mi vybavili k mojej najvyssej spokojnosti.

    Dokonca raz sa stalo to, ze jeden znamy mal od tohto eshopu LG G4, pokazila sa mu, ale zije vo Francuzsku a tak ju dal opravit nejakemu miestnemu fuserovi. Oprava sa nepodarila, menil mu tam hlavnu dosku. Napriek tomu dal telefon potom na zaruku do spominaneho eshopu a oni mu z fleku ponukli voucher vo vyske 70% z ceny telefonu na nakup noveho tovaru. Bez toho, aby riesili, ci jeho LG G4 niekto dobabal alebo nie.

    Spominam to preto, lebo nie az sa stane, ze kupim tovar oficialne, dam ho na zaruku opravit, a nase mile oficialne servisy maju vo zvyku tovar vratit s pamatnym oddovodnenim, ze sa chyba neprejavila. Tolko k realnym skusenostiam. Samozrejme existuju aj spekulativne eshopy, treba to rozlisovat a poznat.

    Tomas13.05.2018 - 15:43 Trvalý odkaz

    Je dost eshopov, ktore maju dobre ceny, ale zaroven aj dobre recenzie a uz su tu niekolko rokov. Inak suhlasim s Manobbom. Ak kupujes mobil na rok, max 2, nevidim problem v nakupe v nejakom lacnom (ale overenom) eshope a usetrit. Mame som tak kupoval teraz na Vianoce letefon a vsetko zatial absolutne bez problemov. To, ze to nie je slovenska distribucia mi bolo jedno.

    adamkofirda@gm…13.05.2018 - 16:15 Trvalý odkaz

    Toto som tiež skúmal keď som si vyberal nový mobil, a celkom ma prekvapilo to čo som zistil...
    Najlacnejšie eshopy predávali mobily s 0% DPH (takže z výkupu zrejme), pritom na stránke uvádzali že tovar je nový...schválne spomeniem obchod mobiluj.sk , stačí si prelistovať pár strán recenzií dozadu a hneď som našiel recenzie jedného telefónu, kde sa naň veľa ľudí sťažovalo že im prišiel s poškodenou plombou..odpoveď obchodu? Vraj kontrola colníkov či balenie telefónu obsahuje všetko to čo má mať... Potom boli drahšie obchody, tie predávali EU distribúciu s 20% DPH, napr obchody mobilpc, marzo.sk, interstore...Žiaden problém u týchto obchodov som nezistil, recenzie boli vynikajúce u marzo.sk, interstore... u mobilpc to už trochu pokrivkávalo...Jedine "problém" môže byť pri reklamácii keď telefón posielajú do servisu krajiny z ktorej telefón pochádza (napr. telefón z nemecka pošlú do nemeckého servisu)...A keď servis povie že neuznávajú reklamáciu tak sa môžete aj na hlavu postaviť a nevybavíte to s nimi...Problém je ale u ľudí ktorí potom obviňujú obchod z toho že im servis neuznal reklamáciu, pritom obchod s tým nemá nič spoločné, obchod to len poslal do servisu tak akoby sa to normálne urobilo aj na slovensku..až nato, že tu by sa človek mohol aspoň porozprávať so servisom po slovensky a vyriešiť si to...takisto pri zariadeniach Samsung neplatí služba MyGalaxy pokiaľ telefón nieje kúpeny z SK distribúcie...A potom sú obchody ktoré sú niekde medzi týmito dvoma druhmi, od tých si tovar nekúpiš ale prenájmeš...samozrejme píše to až v podmmienkach obchodu, na stránke ti to nepíše nikde, tvári sa to ako normálny eshop kde si telefón pridáš do košíku a kúpiš..problém nastane až vtedy keď sa obchod dostane do konkurzu a tebe telefón zoberie likvidátor aby splatil dlhy obchodu...na heureke sú 2 takéto obchody( Turbado.sk, Bestcena.sk)...

    Tomas13.05.2018 - 20:17 Trvalý odkaz

    S Mobiluj mam osobne skusenosti, ale zatial len dobre. Telefon bol novy. Ani lem jeden naznak, ze by nieco nebolo ako ma. Ale aj tak by som si v takychto eshopoch nekupoval nic nad 400€. Paranoja :D

    martian14.05.2018 - 02:46 Trvalý odkaz

    Urcite citat recenzie na heureka.sk. :)
    Teraz som akurat pokukoval po Garmin Fenix 3, cakal som niekde na nejaku akciu. Klasicke lacne weby stale v popredi, no zrazu sa zadarilo a mp3.sk ich cenou podliezol. Na moj dotaz, preco su taki lacni, som dostal odpoved, ze sa jedna o EU distribuciu. Ziadne pouzite, rozbalene a pod. Takze hned objednane. A propos s mp3.sk mam dobre skusenosti, nakupil som u nich uz za par tisic za poslednych 6 rokov.
    Osobne si radsej priplatim za pocit bezpecia. Co som riesil reklamacie, nastastie v "normalnych" obchodoch Datart a Alza. V Datarte to bolo po 12 mesiacoch, v Alze 2-3 dni po kupe. Bolo to pred 4 rokmi a mal som take "stastie", ze pri kupe netbook mal chybu displeja, vymeneny kus mal zasa inu chybu a do tretice som kupil ThinkPad. :) Nic neriesili, pozreli, skontrolovali a vymenili. Aj bez sluzby "okamzita vymena", pokial uz vtedy bola.
    Odvtedy tak nejako preferujem Alzu. Oproti beznym obchodom mava aj tak skoro vzdy najnizsie ceny.
    Ale urcite popozerat recenzie na heureke. Aj (ne)odpovede obchodu casto poukazu na nejaku uroven.

    Dusan14.05.2018 - 12:11 Trvalý odkaz

    Alza ze má dobre ceny? Ty určite nie si hardcore hráč napr. Kupovať napr PC komponenty u nich je, ako to slušne povedať... hlúpe. Ceny mobilov že by mali fajn? Nemôžeš myslieť vážne. A to sa ešte nebavíme o čiernej technike kedy aj black friday výpredaj top super cena je úsmevná a vyššia o cca 15 percent ako inde. Benefity alzy: prehľadná stránka, tovar pozrieť porovnať vybrať. Zákaznícka prívetivosť, áno za to sa pripláva ale skutočne riadne.

    marek123414.05.2018 - 14:06 Trvalý odkaz

    Tiez som nikdy nic v ALZE nekupil, vzdy vychadzala drahsie ako cokolvek ine... Tiez ma zaujima, ze ten kto tam kupuje zrejme heureku neotvoril nikdy.

    Borland14.05.2018 - 15:18 Trvalý odkaz

    Ja síce nechcem obhajovať Alzu, ale nerozumiem komentárom, "kto v Alze vôbec nakupuje..." Ja napríklad. Samozrejme, že ceny nemajú vždy najnižšie, a áno, každý dnes pozná heureku. Ale zase keď vidím rozdiel v cene 1-2€, tak radšej idem do Alzy, kde som mal zatiaľ výborné skúsenosti so zákazníckym servisom a ich službami. Žiadne výhovorky, žiadny strach, že idem niečo reklamovať.
    Zrejme ide aj o druh tovaru Niečo je v Alze drahé, niečo je zase porovnateľné s ostatnými obchodmi. Nedá sa to paušalizovať, ale čo sa týka služieb, nemôžem na Alzu povedať zlé slovo. Zatiaľ.

    Dusan14.05.2018 - 16:13 Trvalý odkaz

    Písal som všeobecne, teraz skúsim konkrétne (o ALZE):
    1. Herný highend PC- rozdiel 300E- kupoval som všetko naraz inde
    2. biela technika komplet do nového bytu Siemens od vstavanej mikrovlnky po sušičku 8 spotrebičov rozdiel vyše 500E.
    3. Iphone 7 rozdiel 149E
    Rozdiel: 949E čo mne už príde dosť. Alza je dobrá na nákup drobností a fakt len výnimočne majú niečo lacnejšie.
    K "neznačkovým" e-shopom: kupoval som už druhý fón z týchto zdrojov a jedna reklamácia prebehla do 4 dní aj s vrátením prístroja po oprave. Kto si toto môže povedať v Orange napríklad.

    Nightmare14.05.2018 - 16:47 Trvalý odkaz

    Plny suhlas...na drobnosti a ked sa najde nejaka akcia dobra

    Manobb14.05.2018 - 17:28 Trvalý odkaz

    Tak, tak, a tie akcie si treba vyčíhať. ;-)
    Ak je cena približne rovnaká s konkurenciou, určite kupujem v Alze (s výnimkou iPhonov)

    martian14.05.2018 - 19:49 Trvalý odkaz

    Som prilis konzervativny, ak nakupujem cez web, tak uprednostnim aspon na heureke overeny web. Vacsinou som vyberal medzi obchodmi, co maju aj kamennu predajnu. Takze moje portfolio bolo alza, hej.sk, datart, mp3.sk, mall.sk, a pod.
    Tuto mi naozaj alza vychadzala vacsinou najpohodlnejsia. Ak sa cena lisila o nejakych 20-30€ pri niekolkosto eurovom nakupe, tak som to neriesil a isiel rovno cez alzu/hej/mall,... Par krat som objednaval cez slabo overene shopy, z toho raz moju objednavku odignorovali, raz prestali komunikovat a zvysne 2-3 obchody prebehli v poriadku. Ale skor islo o mensie nakupy. Jeden krat som uspesne kupoval akcnu kameru z malo overeneho shopu. To bolo tusim za 400€.
    K hernemu HW - uz nie som vo veku, kedy by som nieco take riesil. V minulosti to bolo cez Agem. :)
    Domaca technika - urcite riesene cez heureku.
    Mobily - HTC Evo 3D som kupoval v Datarte, vtedy bola plosna zlava 50%, Datart slubil najrychlejsie dodanie. Note 4 a Lumia 620 - mp3.sk, Note 8, Lumia 735, Vibe K5 - Alza, vsade rovnake ceny, v Alze mali doplnky (Note 8).
    Notebooky - vacsinou Alza, boli prakticky za rovnaku cenu ako priamo od vyrobcu (Lenovo)
    Teraz som v Alze bral 2x SSD, jeden vychadzal oproti konkurencii drahsi o 8€, druhy lacnejsi o 4€. Nemalo zmysel riesit... :)
    A, posledna vyhoda, v Alze nakupujem hned bez DPH, nemusim cakat na vratenie.

    Peter Čapkovič15.05.2018 - 22:38 Trvalý odkaz

    Už som to písal v inom článku ale napíšem aj sem. Kupoval som tiež z jedneho nemenovaného eshopu z Košíc a pokazil sa mi displej na S7edge (ružový pásik). Jedná sa o EU distribúciu (Taliansky). Poslal som im to na reklamáciu. Oni to posielali do servisu v Nemecku (w-support). Online som si mohol sledovať ako prebieha oprava, čo sa opravilo atď. Za 3 dni telefon opravený, + ešte mi vymenili aj bateriu. Nebyť toho že to muselo cestovať do Nemecka a späť tak ho mam za 5 dní doma. Kolega s tým istým problémom na tom istom modeli kupovanom v Telekome už 3x posielal tel. na opravu tu na SVK a už 3x mu ho vrátili s tým, že závada sa neprejavila... No aby som to doplnil ušetril som oproti ofiko distribucii vtedy cez 200,-€. Ešte podotknem, že som ho reklamovl v marci 018 a kupovaný bol v auguste 2016 takže po roku a pol.