Počas sledovaného obdobia firma vykázala príjmy vo výške 70,5 miliardy čínskych juanov (9,742 mld. EUR) a upravený čistý zisk dosiahol 2,1 miliardy CNY (282,16 mil. EUR). Pred rokom sa firma tešila z dvojnásobne vyššieho čistého zisku 5,2 miliardy čínskych juanov. Výsledky sú nižšie než očakávali analytici, no Xiaomi to vysvetľuje vysokými výdavkami do vývoja smart elektromobilu a ďalšími novými iniciatívami.
V Q3 2022 dosiahli výdavky Xiaomi na výskum a vývoj 4,1 miliardy CNY (550,89 mil. EUR), čo je medziročný nárast o 25,7 %. Pracovníci výskumu a vývoja tvoria aktuálne približne 48 % z celkového počtu zamestnancov.
Napriek turbulentným časom a v domácej Číne stále prebiehajúcimi pandemickými opatreniami, ktoré výrazne zasahujú do ekonomiky, si spoločnosť udržala tretie miesto v celosvetovom rebríčku dodávok smartfónov. Podľa agentúry Canalys jej patrí 13,6 % trhový podiel.
Trhový podiel v regiónoch, vrátane Európy, Latinskej Ameriky a Stredného východu, sa medziročne zvýšil. Podľa Canalys sa dodávky smartfónov Xiaomi v Európe v treťom štvrťroku umiestnili na 2. mieste s 23,3 % podielom na trhu, čo predstavuje medziročný nárast o 1,8 %.
V septembri 2022 dosiahol globálny mesačný počet aktívnych používateľov MIUI 564 miliónov. Medziročne ide o nárast 78 miliónov používateľov.
(1 EUR = 7,4425 CNY, NBS 28. 11. 2022)
Zdroj: mi.com
Diskusia k článku: