V segmente wearables je skokanom roka Huawei, víťazom ostáva Apple

Popularita nositeľných zariadení stále rastie, o čom svedčí takmer 25 % medziročný globálny nárast dodávok. Najviac si polepšil Huawei.

Medzi wearables, teda nositeľné zariadenia, ako im na Slovensku hovoríme, patria v sledovanej oblasti športové náramky a inteligentné hodinky. Podľa správy analytickej spoločnosti CCS Insight dodali výrobcovia v priebehu minulého roka na trh po celom svete viac než 193 miliónov zariadení. To je v porovnaní s rokom 2019 o 24 % viac. 

Jednotkou je stále Apple so svojimi hodinkami Watch, ktorých dodal 43,6 miliónov kusov, čo je medziročne o 6,5 miliónov viac. Trhový podiel sa však znížil z 55 % na 47 %. 

Z pohľadu medziročného rastu je najväčším skokanom roka Huawei. V roku 2020 dodal viac než 18 miliónov zariadení (vrátane značky Honor), čo predstavuje výrazný nárast o 350 %. Za celý minulý rok mu v dodávkach patrí druhá priečka. 

Svetovou trojkou je so svojím širokým portfóliom náramkov a hodiniek Samsung. Oproti predchádzajúcemu obdobiu si polepšil o 3 milióny, keď dodal 11 miliónov zariadení. S počtom 7,5 mil. kusov nasleduje Fitbit a päťku top dodávateľov uzatvára s dodávkou 4,1 mil. Huami, ktoré pre Xiaomi produkuje výrobky značky Amazfit.

Agentúra CCS Insight predpovedá ďalší rast záujmu o nositeľné zariadenia, pričom v roku 2025 má ísť o celosvetové dodávky v objeme 388 miliónov kusov. Stále majú prevládať smart hodinky pred fitnes náramkami. 

Zdroj: tlačová správa Huawei, wareable.com

Diskusia k článku:

Začať diskusiu