Rusko chce zachrániť svoj herný priemysel a konkurovať svetovým vydavateľom

Ruské úrady majú veľké ambície a veria, že si ich hry nájdu miliardu fanúšikov po celom svete, vytvoria štyri vlastné herné enginy a postavia aj dve ruské herné konzoly.

​​V dôsledku invázie na Ukrajine opustilo Rusko množstvo západných spoločností. Zatvorili svoje brány a zastavili aj predaj vlastnej produkcie. Pre samotné Rusko to znamenalo problémy v rôznych smeroch, ktoré sa rozhodlo riešiť po svojom. Už otvorili napríklad vlastný McDonald, chcú vyrábať svoje notebooky a aktuálne im ide o záchranu videoherného priemyslu v krajine. 

Ruské ministerstvo digitálneho rozvoja má založiť centrum na vývoj a podporu videoherného priemyslu. Svoju budúcnosť údajne vidí v troch možných scenároch. Prvým je, že sa bude sústreďovať na stabilizáciu a po investícii na úrovni 7 miliárd dolárov zregeneruje svoj herný priemysel. Zároveň zabezpečí, že sa Rusko do roku 2030 stane jednou z 20 krajín s najväčšou videohernou produkciou. 

Druhým scenárom by bola investícia 20 miliárd dolárov, s ktoru by Rusi chceli dosiahnuť prelom vo videohernom priemysle. Tretím najambicióznejším scenárom má byť investícia 50 miliárd dolárov. Táto suma má Rusom podľa ich plánov zabezpečiť, aby konkurovali najväčším svetovým vydavateľom hier. 

Zároveň tu rátajú s tým, že si ich produkcia nájde miliardu fanúšikov po celom svete, vyvinú štyri vlastné herné enginy a postavia aj dve ruské herné konzoly. Toto všetko sa má udiať len za sedem rokov, čo sa dá považovať za až šialene ambiciózny plán. 

Zdroj: gamingbible.co.uk



 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu