Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31. 12. 2019 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 556 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 0,6 %. Pod pokles celkových výnosov sa podpísal predovšetkým pokles výnosov z predaja zariadení. Tie medziročne klesli o 5 % na 124 mil. eur.
Naopak, výnosy z poskytovaných služieb sa medziročne zvýšili o takmer 1 % a dosiahli 432 mil. eur. Napriek rastúcim výnosom zo služieb, hodnota čistého zisku EBITDaL medziročne klesla o 1,7 % na 198 miliónov eur. Pokles nastal v dôsledku zvýšených nákladov na prémiový obsah.
Ku koncu roka 2019 evidoval Orange 200-tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje 7 % medziročný nárast. Rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu roka už 108-tisíc, o 43 % viac než v rovnakom období uplynulého roka.
Rástol aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby. Vlani prekročil 84-tisíc, čo je o 70 % viac než v rovnakom období uplynulého roku.
Orange celkovo evidoval 2,775 mil. zákazníkov mobilných služieb (pred rokom 2,799 milióna), z čoho viac než 2,2 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb.
V roku 2019 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 32 % viac dát než v roku 2018, pričom vyše tri štvrtiny dát z celkového objemu 31,4 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti.
Počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo od iných operátorov do Orangeu, sa medziročne zvýšil na viac než 67-tisíc. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, klesol o 7,5 % na 83-tisíc.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: