Orange v Q3 2019: nárast zákazníkov pevného internetu aj digitálnej TV (hospodárske výsledky)

Operátor zverejnil výsledky hospodárenia za tretí tohtoročný kvartál. Počet zákazníkov mobilných služieb mierne klesol, darilo sa pevnému internetu aj digitálnej televízii.

Výnosy k 30. 9. 2019 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 409,3 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast 0,8 %, pričom výnosy za tretí kvartál 2019 narástli o 1,7% v porovnaní s tretím kvartálom uplynulého roka.    

Ku koncu tretieho štvrťroka evidoval Orange 2,787 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, o 10-tisíc menej než v rovnakom období minulého roka. Z toho viac než 2,2 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Ich počet sa medziročne zvýšil o 0,4 %. 

Počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo od iných operátorov do Orangeu, sa medziročne zvýšil o 17 % na vyše 51-tisíc. Naopak, počet tých, čo prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, klesol o 9 % na 60-tisíc.

Pozitívny vývoj zaznamenal Orange pri počte zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE. Ten sa medziročne zvýšil o 5 % na 192-tisíc. Prístup k nemu má už takmer 1,7 milióna domácností na Slovensku, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre takmer 516-tisíc domácností v 61 mestách.  

Počet zákazníkov digitálnej TV dosiahol 95-tisíc, o 25-tisíc viac než mal v rovnakom období uplynulého roka. 

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v treťom štvrťroku 2018 10,3 eur, pred rokom to bolo 12,0 eur.

Už tradične zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2019 preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti o tretinu viac dát, pričom 75 % dát z celkového objemu 22,9 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. 

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu