Orange v Q1 2023: počet zákazníkov fixných a konvergentných služieb vzrástol, mobilných poklesol

Orange zverejnil výsledky svojho hospodárenia za prvé tri mesiace tohto roka. Počet zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku rástol, rovnako ako výnosy.

Výnosy Orangeu k 31. 3. 2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 146 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 11,4 %. Popri viac než 22 % náraste výnosov zo zariadení zaznamenal Orange aj nárast výnosov zo služieb, ktoré dosiahli 113 mil. eur, čo je o 8,5 % viac než v predchádzajúcom roku.

K rovnakému dátumu Orange evidoval 321-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje viac než 7 % medziročný nárast. Segment TV služieb sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 19 % a dosiahol 193-tisíc prístupov. 

Popri náraste počtu zákazníkov fixných služieb zaznamenal operátor aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, čiže mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 31. marcu 2023 medziročne stúpol o 13 % a prekročil 181-tisíc

Ku koncu marca mal Orange 2,419 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, čo je o 77-tisíc zákazníkov menej než pred rokom. Z celkového počtu je viac než 1,8 mil. zákazníkov mobilných fakturovaných služieb. 

Už tradične, aj v prvom kvartáli 2023 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roku preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o takmer 37 % viac dát, pričom takmer 79 % z celkového objemu 27,07 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti (nárast 18,8 %). 

Masívny nárast zaznamenáva dátová prevádzka v 5G sieti, ktorá sa medziročne zvýšila 70-násobne. Zákazníci v nej počas prvých troch mesiacov aktuálneho roka preniesli 5,3 mil. GB dát.

Zdroj: tlačová správa 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu