Orange v H1 2022: rástli výnosy aj počet zákazníkov pevných a konvergentných služieb

Operátor zverejnil výsledky hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka. Darilo sa najmä fixným a konvergentným službám, najviac medziročne narástli výnosy z predaja zariadení.

K 30. júnu 2022 evidoval Orange 316-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje 16 % medziročný nárast.Tak ako pred rokom, aj teraz rástol aj segment TV služieb. Ten sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 26 % a dosiahol 187-tisíc prístupov

Narástol aj počet zákazníkov konvergenntných služieb, teda takých, ktoré kombinujú pevné a mobilné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. júnu 2022 medziročne stúpol o štvrtinu a atakuje 170-tisíc. 

Celkové výnosy Orangeu za prvý polrok 2022 vykazované podľa štandardov IFRS 15 vzrástli o 2,6 % a dosiahli výšku 270 mil. eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 5 % na 58 mil. eur, nárast zaznamenali výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 213 mil. eur

Pre Orange sa počas prvých šesť mesiacov roku 2022 rozhodlo viac než 32-tisíc zákazníkov konkurenčných operátorov, naproti tomu z Orangeu si svoje telefónne číslo k ostatným operátorom prenieslo 27-tisíc zákazníkov, čo je o takmer 27 % menej než v rovnakom období roku 2021. 

Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb je stabilizovaný a dosiahol počet 2,485 mil. s prevahou zákazníkov fakturovaných služieb. 

Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom polroku 2022 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 44 % viac dát ako v prvom polroku roku 2021, pričom viac než 90 % z celkového objemu 43,08 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti a takmer 198-tis. GB vo vysokorýchlostnej 5G sieti.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu