Orange: rušíte zmluvu z dôvodu zvýšenia ceny paušálu počas viazanosti? Rozlúčte sa s číslom alebo zaplaťte

Od 5. marca mení Orange zákazníkom staré paušály za nové, pričom cena sa navýši o jedno až tri eurá mesačne. Ak s cenou nesúhlasíte, môžete odísť bez pokuty. Ale bez svojho telefónneho čísla. To vám operátor zruší.

Na tému upozornil web zive.sk. Podľa jeho zistení sa Orange snaží zákazníkom, ktorí nie sú spokojní s naýšením mesačného poplatku počas viazanosti, odchod čo najviac skomplikovať. Či znepríjemniť? 

Od 5. marca prinesie oranžový operátor novú generáciu paušálov. Podrobnosti nájdete v článku s názvom Orange mení portfólio služieb. Prináša viac dát, vyššie rýchlosti a ďalšie výhody. Zákazníci síce dostanú vyšší objem dát či vyššie prenosové rýchlosti, vrátane rýchlostí po prečerpaní predplatených GB, ale cena sa zároveň zvýši o jedno, dve alebo tri eurá mesačne. 

Nie každý zákazník so zmenou súhlasí a podľa zákona môže do jedného mesiaca od informovaní o zmene od zmluvy s operátorom odstúpiť, a to bez zmluvnej pokuty. To aj Orange svojim nespokojným zákazníkom umožňuje, no ak si chcú preniesť svoje číslo ku konkurencii, narazia na problém. Nebude to zadarmo. 

Mnohí majú telefónne číslo dlhé roky a stalo sa ich súčasťou, poznajú ho známi aj úrady. Je preto logické, že si ho chcú ponechať. V prípade, ak odstupujú od zmluvy z dôvodu zvyšovania ceny za služby počas viazanosti, majú v Orangei na výber dve možnosti: buď odídu bez zmluvnej pokuty, ale bez čísla, to im operátor zruší. Alebo si číslo ponechajú a zažiadajú o prenos, ale zároveň zaplatia zmluvnú pokutu. 

Zdá sa vám to nefér? Nie ste sami. Oslovili sme preto konkurenciu s otázkou, ako riešia podobné žiadosti o zachovanie čísla, ak zákazník odchádza počas viazanosti z dôvodu nesúhlasu so zmenou v službe. 

Hovorca Telekomu Michal Korec pre Fony.sk povedal: "Ak je nejaký dôvod na odchod od nás, môže zákazník odísť aj s číslom"

Ján Kalafutmanažér oddelenia externej komunikácie O2, odpísal: "V O2 sú naši rezidenční zákazníci neviazaní. Teda kedykoľvek ak sa rozhodne zákazník nevyužívať viac naše služby, nielen pri spomínaných zmenách, môže so svojim číslom odísť zo siete O2. V prípade ak má od O2 aj zariadenie, stačí len doplatiť ešte nesplatenú časť jeho ceny.“

Pavel Ďurík, hovorca 4ky sa vyjadril: "Zákazníci 4ky dobre vedia, že ceny za volania a dáta sú vo 4ke vždy výhodné a hlavne bez viazanosti."

Zdroj: zive.sk

Diskusia k článku:

Začať diskusiu