V rámci minuloročnej iniciatívy Nevolajtemi.sk uskutočnilo O2 prieskum, z ktorého vyplynulo, že až 80 % zákazníkov obťažujú nevyžiadané volania z neznámych čísel. Také hovory väčšina prijíma len preto, aby náhodou nezmeškali dôležitý hovor týkajúci sa ich samých alebo niekoho z blízkych ľudí.
Od augusta prichádza zmena Zákona o elektronických komunikáciách, do ktorej prispelo svojimi pripomienkami aj O2. Spoločnosti, ktoré sa venujú predajným volaniam, budú môcť od augusta kontaktovať zákazníkov len z vopred danej predvoľby (prefixu).
V predstihu tak operátor sprístupňuje v mobilnej aplikácii Moje O2 a Radosť novú funkcionalitu Nevolajte mi, vďaka ktorej si zákazníci môžu tieto nevyžiadané volania zablokovať už od prvého dňa nadobudnutia účinnosti legislatívy.
Nevolajte mi čoskoro pribudne aj v mobilnej aplikácii Tesco mobile. Povolením funkcie sa v mobilnom telefóne nastaví aplikácia ako primárna pre blokovanie nevyžiadaných volaní na základe určeného prefixu. K blokovaniu bude dochádzať automaticky na pozadí systému telefónu a v apke si viete skontrolovať, ktoré čísla boli blokované.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: