O2 chce riešiť nevyžiadané marketingové hovory

Podľa prieskumu O2 jeden z desiatich ľudí takéto hovory vôbec neprijíma a 44 % ich prijme len občas, čo napríklad v prípade vyhľadávania úzkych kontaktov zo strany hygienikov môže byť problém.

Určite aj vás občas obťažujú hovory z neznámych čísel, ktoré od vás požadujú nejaké informácie alebo vám človek na druhej linke ponúka služby či produkty. Podľa prieskumu O2 z decembra minulého roka, zákazníkom telekomunikačných služieb tieto nevyžiadané telefonáty z neznámych čísel výrazne prekážajú.

Prieskum O2 ukázal, že:

  •  viac než 80 % ľudí sa pri volaní z neznámeho čísla obáva, že ide o podvodné hovory, hovory z automatov alebo zvláštne hovory, kde sa nikto neozval
  • až 6 5% ľudí si volania z neznámeho čísla spojí s telefonickým predajom tovarov, 41 % s ponukou služieb bánk a poisťovní a 38 % s operátorskou ponukou
  • medzi najčastejšie dôvody neprijatia hovoru sú obavy z podvodných hovorov a audiotexu, hlášok z automatov, či telefonický predaj (údaje znázornené v grafe)
  • až 10 % ľudí volania z neznámych čísel kvôli takýmto obavám vôbec neprijíma

O2 tému priameho marketingu otvorilo aj v legislatívnej rovine, kedy začiatkom marca vznieslo pripomienky v medzirezortnom pripomienkovom konaní k Zákonu o elektronických komunikáciách, s cieľom urobiť praktiky na trhu transparentnejšími. 

O2 sa snaží v rámci svojich interných procesov zladiť už teraz s navrhovanými opatreniami, ktoré by "telemarketing" alebo "telesales", vo forme ako ho zákazníci poznajú, mohli regulovať na prijateľnú úroveň. 

Kroky O2 v téme ochrany spotrebiteľa:
• aktívne pripomienkuje Zákon o elektronických komunikáciách, kde v oblasti oslovovania zákazníkov žiada a navrhuje jasnejší a transparentnejší výklad ako aj vymožiteľnosť práva pri neférových praktikách
• navrhuje na tieto volania zriadiť samostatnú predvoľbu, z ktorej bude spotrebiteľom hneď jasné za akým účelom sa chce s nimi niekto spojiť
• diskutuje o optimálnom stave so všetkými relevantnými stranami, napríklad aj s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, Ministerstvom hospodárstva SR, ako aj so združeniami zameranými na ochranu spotrebiteľov 
• pripravuje vlastné aktivity, ktoré napomôžu minimalizovať takéto volania a tým prispejeme k zvýšeniu ochrany spotrebiteľov

O2 predpokladá, že výzvu na väčšiu transparentnosť praktík telemarketingu a telesalesu a ich obmedzenie na prijateľnú úroveň pre spotrebiteľa podporia všetky zodpovedné firmy. 

Pozn. redakcie: niektorí výrobcovia už dlhší čas pridávajú do aplikácie Telefón softvér na rozpoznávanie hovorov od firiem a marketingových spoločností. Pred prijatím hovoru tak na displeji telefónu vidíte upozornenie, že môže ísť o telemarketing. Podobný softvér si môžete nainštalovať z obchodu s aplikáciami aj sami. 

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu