Nový Android vraj umožní spustiť veľké aplikácie pred ich kompletným stiahnutím

Na svedomí to bude mať nový inkrementálny súborový systém. Umožňuje beh programu počas toho, ako sa jeho súčasti stále sťahujú. Išlo by o dobré riešenie pre tých, ktorí majú pomalý internet, prípadne chcú rýchlo vyskúšať konkrétnu hru, resp. aplikáciu.

Herný trh na smartfónoch rastie a čoraz viac používateľov má v obľube aspoň príležitostné hranie hier. Napredovaním vývoja sa však zväčšujú aj inštalačné súbory, ktorých stiahnutie trvá dlhšie než kedysi. 

Môže ísť o nepríjemnú komplikáciu pre tých, ktorí majú málo času, chcú si len narýchlo vyskúšať konkrétny titul a nechce sa im čakať dovtedy, kým ho úplne stiahnu. 

Zdá sa, že riešenie tohto problému príde v blízkej budúcnosti. Google údajne vyvíja nový súborový systém, ktorý umožní spustenie hry, prípadne inej veľkej aplikácie ešte skôr, než sa stiahnu všetky potrebné dáta. S informáciou prišli XDA Developers, ktorí sa odvolávajú na zverejnenú dokumentáciu

Definuje špeciálny inkrementálny súborový systém na platforme Linux, z ktorej vychádza aj Android. Umožňuje beh programu, zatiaľ čo sa jeho binárne a zdrojové súbory stále sťahujú. Môže fungovať prostredníctvom siete, ale aj USB rozhrania. Pre používateľov to v jednoduchosti znamená, že akúkoľvek veľkú aplikáciu budú môcť spustiť ešte skôr, než sa dosťahuje celý jej obsah. 

Miera používania počas sťahovania bude závisieť od konkrétnej aplikácie. Podľa dokumentácie sa môžu vyskytnúť aj tituly, ktoré vás po spustení zastavia na čakacej obrazovke až do momentu, kedy sa nestiahne blok dát potrebný k tomu, aby aplikácia pokračovala. 

Očakáva sa, že nový súborový systém bude implementovaný najskôr do Androidu 12 budúci rok. Podobný systém sťahovania aplikácií, resp. hier poznajú napríklad používatelia konzol. 


Zdroj: xda-developers.com

Diskusia k článku:

Začať diskusiu