LG v Q2 2019: mobilná divízia stále v strate (hospodárske výsledky)

Celkovo sa spoločnosti LG darí, oznámila rekordné tržby za druhý štvrťrok. Pohľad na čísla hospodárenia mobilnej divízie však akcionárom zrejme radosť nepriniesol.

Za prvý štvrťrok tohto roka oznámilo LG tržby vo výške 15,63 biliónov KRW (11,87 mld. EUR), čo predstavuje medziročný nárast o 4,1 %. Prevádzkový zisk oproti rovnakému obdobiu minulého roka klesol o 15,4 % na 652,3 miliárd KRW (495,36 mil. EUR). 

Darilo sa najmä sekcii domácich spotrebičov a divízii podnikových riešení. LG Mobile Communications Company zaznamenala v druhom štvrťroku 2019 tržby vo výške 1,61 biliónov KRW (1,22 miliardy EUR), o 21,3 % nižšie než pred rokom. Podľa výrobcu je vinníkom stagnujúci trh so smartfónmi a agresivita čínskych značiek, ktoré dokážu cenu telefónov výrazne znížiť. 

Prevádzková strata sa v dôsledku vyšších marketingových invesícií na podporu zavádzania nových modelov vyšplhala na úroveň 313 miliárd KRW. Pod stratu sa podpísali aj dodatočné náklady spojené s premiestnením výroby smartfónov do Vietnamu.

Uvedenie nových modelov a rastúci dopyt po 5G produktoch by mali v treťom štvrťroku prispieť k zlepšeniu výkonu mobilnej divízie. 

(1 EUR = 1 316,82 KRW, kurz NBS 30. 7. 2019)

Zdroj: lgnewsroom.com

Diskusia k článku:

LaRock30.07.2019 - 16:49 Trvalý odkaz

A cuduju sa? Keď ani len takú námahu si nedajú aby uviedli v EÚ nosné vlajkové lode.. V50 a hlavne G8 plus distribúcie týchto fonov posledné mesiace roky vrámci EÚ sú dnes a hrúza.. Sami si kopu vlastný hrob..

Roman30.07.2019 - 19:53 Trvalý odkaz

Som sa zasmial, že na vine je agresivita čínskych značiek, ktoré dokážu nastaviť cenu nízko. A čo bráni LG aby nastavilo cenu nižšie nič to je len nenažranosť výrobcov ako čo najviac vyžmýkať zákazníka. Ja osobne som tiež kedysi býval taký len Samsung, LG, Sony, HTC lebo oni sú na trhu čo najdlhšie reprezentujú kvalitu. Možno to tak bývalo ale po istom čase prišli na trh čínsky výrobcovia a čo človek zistil, že za zlomok ceny dostane to isté ako u renomovaných značiek a kvalita tá tam nehrá rolu nech si hovorí kto čo chce ale keď si človek kúpi vlajku a je jedno či od Sony, Samsung, Huawei alebo Xiaomi kvalita tam je lebo je to vlajka ale ľudia by skôr kvalitu mali hodnotiť podľa strednej alebo nízkej triedy ak tam dokáže výrobca predávať kvalitu tak takého uznávam. A ešte k tomu nechápem politiku LG a Sony (HTC nerátam to je stratený prípad) prečo naspravia nejakú pecku do strednej triedy? Niečo so Snapdragonom 730 2-3 o niečo lepšie kamery v zadu a cenu nastaviť do tých 400€. Taký telefón by išiel ako teplé rožky a nie to LG siaha v strednej triede po mediateku a špekuluje tam s nižšou RAM a HD+ rozlíšeniami a Sony to isté pchá do strednej triedy Snapdragon 630 dá tam malú batériu a pýta za to štartovné cca 350 eur. Tak naozaj tomu nerozumiem aj Samsung si to konečne uvedomil a prerazil s A50 a A70, ktoré sú zaujímavé kúsky tak prečo to nevie aj niekto iný. To potom ľuďom neostáva nič iné len podporiť tú čínu, ktorej aj ja osobne tlieskam zato, že dokáže vyrábať zaujímavé modely.

Profile picture for user zedenko@gmail.com

Ronn30.07.2019 - 23:24 Trvalý odkaz

LG si kaka na hlavu uz dlho. Ich marketing a starostlivost o zakaznika su najslabsie spomedzi znamych znaciek. A dalsie klince do rakvicky pribudaju.

Celá diskusia 10 príspevkov