LG možno zruší svoju divíziu smartfónov

Interná správa zamestnancom od riaditeľa spoločnosti naznačuje, že jedným z riešení niekoľko rokov trvajúcej straty mobilnej divízie, môže byť jej zrušenie.

Generálny riaditeľ LG Kwon Bong-seok poslal zametstnancom správu, ktorá naznačila, že dôjde k zásadnej zmene fungovania segmentu mobilných telefónov. Zároveň ich ubezpečil, že bez ohľadu na akékoľvek zmeny v smerovaní obchodnej činnosti so smartfónmi, sa zamestnanosť zachová.

Dôvodom tohto kroku je čoraz silnejšia konkurencia na globálnom poli smartfónov, a tak je podľa CEO LG načase, aby spoločnosť po chladnom uvážení urobila to, čo bude pre firmu najlepšie a dodal: "Spoločnosť zvažuje všetky možné opatrenia vrátane predaja, stiahnutia a zmenšenia rozsahu podnikania v oblasti smartfónov." 

Asi 60 % zamestnancov by malo byť preradených do iných obchodných oddelení v rámci firmy alebo k iným pridruženým spoločnostiam LG.  

Nie je to prvýkrát, čo LG čelí takýmto úvahám, najmä po tom, čo päť rokov po sebe (od Q2 2015) zaznamenáva mobilná divízia v každom kvartáli iba stratu. Raz väčšiu, raz menšiu, ale stále sa nevie dostať do plusových čísel. 

V treťom štvrťroku 2020 predstavovala prevádzková strata 148,4 miliárd wonov, čo je síce pokles z 206,5 miliárd wonov v prvom štvrťroku a 237,8 miliárd wonov v druhom štvrťroku 2020, stále sú to však červené čísla. Akumulovaná strata za posledných päť rokov dosiahla výšku 5 biliónov wonov

Generálny riaditeľ spoločnosti LG Electronics Kwon sa pri svojom nástupe do funkcie v januári 2020 zaviazal, že do roku 2021 urobí obrat v podnikaní so smartfónmi. Firma sa v minulom roku zbavila svojho radu smartfónov G a odštartovala nové, odvážne projekty. Uviedla na trh dva vlajkové produkty: ​​dizajnový LG Velvet a model s inovatívnou otočnou konštrukciou LG Wing

Napriek vynaloženému úsiliu sa LG na globálnom trhu so smartfónmi nepodarilo zvýšiť svoj podiel. V treťom štvrťroku 2020 dodal výrobca na trh 6,5 ​​milióna smartfónov, čo je pokles z 7,2 milióna v rovnakom štvrťroku 2019. Spoločnosť mala na trhu len 2 % podiel.

Zdroj: koreaherald.com

Diskusia k článku:

Začať diskusiu