Honor si v Q2 2022 udržal líderskú pozíciu. Na čínskom trhu je opäť jednotkou

Už v prvom kvrtáli tohto roka sa Honor stal TOP1 dodávateľov smartfónov na domácom trhu. Ako jediný výrobca medziročne výrazne rástol. Zvyšní čínski konkurenti zaznamenali v predajoch pokles.

Po strmom páde, ktorý značka zažila kvôli problémom materského Huawei, sa po osamostatnení vrátila tento rok na vedúce pozície. V predchádzajúcom štvrťroku dodal Honor na čínsky trh 15 miliónov smartfónov a stal sa jednotkou.

Aj v druhom kvartáli 2022 si Honor v Číne udržal titul najväčší dodávateľ smartfónov, a to napriek tomu, že medzikvartálne dodávky zariadení mierne klesli. Za Q2 200 to bolo 13,1 mil. kusov (88,6 % medziročný nárast), čo predstavuje 19,5 % trhový podiel. 

Na päty mu šliape značka Vivo s počtom 12,9 milióna dodaných zariadení a trhovým podielom 19,1 %. Medziročne si Vivo pohoršilo o 30,8 %. Podobný pokles (30,7 %) zaznamenala aj značka Oppo, keď dodala 11,5 mil. smartfónov. Pred rokom prekročila číslo 20 miliónov kusov. 

Na Slovensku tak obľúbené Xiaomi je na domácom trhu s dodávkami 10,5 mil. kusov štvrté. Medziročne je to o 22,1 % menej. Karty v Číne stále mieša aj Apple, v Q2 2022 skončil druhý, pričom objem dodaných iPhonov 9,5 mil. sa medziročne takmer nezmenil (+ 0,1 %). 

Honor sa v tlačovej správe pochválil, že dôležitým momentom pre zančku bolo uvedenie série Magic4. najviac sa v sledovanom období darilo dvom modelom: Honor Magic4 Pro a Honor 70

Po tom, čo Honor začal byť po nútenej pauze opäť konkurencieschopný, je vysoký medziročný nárast v dodávkach smartfónov celkom logický. Dôležité bude porovnanie tohtoročných kvartálov s budúcoročnými výsledkami. Tie ukážu trend a smerovanie. 

Zdroj: tlačová správa Honor

Diskusia k článku:

Začať diskusiu