Cez mobily nakupujeme častejšie než kedysi

Čas nakupovania vianočných darčekov je tu. Možno ste už aj vy podľahli jednoduchému objedávaniu tovaru cez internet mobilom. Tento spôsob nakupovania je veľmi rozšírený aj v krajine, v ktorej by ste to možno nečakali.

Medzi najznámejšiu platobnú online službu patrí PayPal. Spoločnosť si od agentury Ipsos objednala prieskum, ktorý potvrdil, že objem nákupov cez sociálne siete rastie výrazným tempom. 

Možno bude pre vás prekvapením, že medzi krajiny, kde je nakupovanie cez mobil najrozšírenejšie, patrí India. Až 70 % spotrebiteľov preferuje nákup mobilným zariadením, preto sú tam obchodníci na tento spôsob pripravení. 81 % má webové stránky optimalizované na používanie v mobile. 

V Európe vedie v tomto spôsobe nákupu s 83 % podielom Taliansko. No len 65 % talianskych firiem má svoje stránky pripravené, alebo ponúka vlastnú mobilnú aplikáciu. V USA mobilný telefón k nákupu online využilo 72 % zákazníkov a iba 57 % obchodníkov má optimalizovaný web. 

Neoddeliteľnou súčasťou nákupu na webe je bezpečnosť. Z prieskumu vyplýva, že 51 % respondentov sa kvôli tomu obáva nakupovať cez mobil. Najmenej obáv majú zákazníci v Japonsku (28 %), najopatrnejší sú v anglicky hovoriacich krajinách: Veľkej Británii (64 %), Austrálii (63 %) a USA (58 %). 

Obavy majú aj obchodníci. Do optimalizácie webových stránok sa niektorí nechcú púšťať práve kvôli pochybám o kvalite zabezpečenia zákazníckych dát. 

Ako sú na tom nákupy cez sociálne siete? Najväčšej obľube sa tešia v Indii, kde tieto platformy využilo za posledných šesť mesiacov 57 % spotrebiteľov. V rebríčku sociálnych sietí vedú Facebook, Instagram a WhatsApp. 35 % respondentov využilo k nákupu platfromy vlastnené spoločnosťou Facebook.

Najväčší podiel pri spôsobe platby má PayPal (53 %), druhým načastejším spôsobom je kreditná karta (44 %). 

K rastu nákupu cez mobil prispievajú najmä ženy (48 % vs. 39 % muži). Ako piškoka na záver je zistenie, že svoj mobil použilo k nákupu na pracovisku 19 % žien, u mužov sa toto číslo vyšplhalo na 26 %. Či využili na nákup obednajšiu prestávku, alebo nakupovali v pracovnom čase, prieskum nehovorí. 

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu