AR objektívy Viber sú obľúbené skôr u starších používateľov než u mladších

Četovacia aplikácia priniesla minulý rok v spolupráci so spoločnosťou Snap novú funkciu, ktorá využíva rozšírenú realitu. Nedávny prieskum odhalil niekoľko zaujímavých zistení.

Od prvej vlny uvedenia Viber Lenses na trh, použilo objektívy pre médiá, ako sú obrázky, videá alebo GIF-y, viac než 7,3 milióna používateľov, pričom v aplikácii bolo vytvorených vyše 50 miliónov snímok. 

Prieskum ukázal, že najväčší segment používateľov Viber Lenses tvorila veková skupina 30 - 40 rokov (23 %), tesne nasledovaní vekovou skupinou 40 - 60 rokov (18 %). Používatelia mladší než 17 rokov tvorili len 13 %. 

Nikoho zrejme neprekvapí, že 56 % používateľov objektívov tvoria ženy. Tie zároveň častejšie než muži médiá vytvorili a aj odoslali. Medzi najpoužívanejšie objektívy patrí Cartoon Face, ktorý cez fotku používa veľké, rozžiarené oči a dlhý jazyk. 

Farebný trend pre rok 2021 sa prejavil aj vo filtroch pre rozšírenú realitu, a tak dvojkou je Red Head objektív, ktorý používateľovi urobí dlhé červené vlasy. Na treťom mieste sa umiestnil AR filter Halloween Elements, ktorý na tvár nasadí strašidelnú masku. 

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu