Služba App Annie sa zaoberá analytikou trhu s aplikáciami. Za posledné tri mesiace, teda za júl, august a september prináša zaujímavú štatistiku. Uvádza, že používatelia v treťom štvrťroku po celom svete strávili používaním aplikácií viac než 180 miliárd hodín. Podľa údajov z App Annie ide o medziročný nárast 25 %.
Prvenstvo najpoužívanejších patrí Facebooku s hlavnou aplikáciou, za ktorou nasledujú ďalšie služby z jeho dielne - WhatsApp, Messenger a Instagram. Top zoznam uzatvárajú Amazon, Twitter, Netflix, Spotify a TikTok. Ten sa vďaka svojim virtuálnym tipom stal druhou najzárobkovejšou nehernou aplikáciou. Výdavky používateľov v in-app nákupoch sa medziročne zvýšili o 20 % na rekordnú sumu 28 miliárd dolárov. Väčšia časť (18 miliárd) pochádza z platformy Applu a menšia (10 miliárd) je na konte Googlu.
Medzi stále najvýnosnejšie aplikácie patria hry, ktoré tvorili 65 % zisku v App Store a 80 % zisku v Obchode Play. Veľmi silným neherným zdrojom financií je predplatné, kde tento rok pribudlo niekoľko nových streamovacích služieb. Dá sa predpokladať, že nárast v tomto smere má na svedomí aj súčasná pandemická situácia. Mnoho používateľov je totiž doma a čas si krátia sledovaním seriálov či hraním hier.
Zdroj: App Annie
Diskusia k článku: