Telekom overí zákazníka na základe jeho hlasu

Nemusíte už dookola opakovať svoje prístupové údaje a rôzne kódy. Pri volaní na zákaznícku linku sa môžete identifikovať hlasom. Vďaka nej vybavíte svoje požiadavky rýchlo, pohodlne a bezpečne.

Telekom ako prvý telekomunikačný operátor na Slovensku spúšťa službu overovania hlasom. Hlasová biometria je porovnanie hlasu s hlasovým odtlačkom a overovanie prebieha počas bežnej konverzácie. Podobne ako to poznáme napríklad z Tatrabanky a služby Dialog.

Hlasový odtlačok má niekoľko vlastností - charakteristík:

- hlas: obsahuje typické charakteristiky hlasu (nevadí mu ani dočasná nádcha či emócia)

- jedinečnosť: každý človek má jedinečný hlas

- bezpečnosť: hlas nie je možné ukradnúť (nahrávka hlasu nepomôže)

Pri volaní na zákaznícku linku už nebudete potrebovať svoje prihlasovacie údaje, ID kód a podobné bezpečnostné prvky. Stačí vám váš hlas. Jednoduchý prístup k svojim službám získate aj v prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu - zákaznícka linka vás spoľahlivo overí aj pri volaní z akéhokoľvek iného telefónneho čísla.

Telekom umožní aj delegovať oprávnenia pre vybavovanie požidaviek na telefónom čísle aj iným osobám, nielen tým, na ktorých je telefónne číslo registrované.

To je vhodné vtedy, keď voláte na infolinku za svojich blízkych, alebo používate služobný telefón a číslo je registrované na zamestnávateľa. Pri aktivácii stačí, keď budete disponovať bezpečnostným ID kódom (posledné štyri číslice z PUK kódu) v prípade fyzickej osoby a kódom PID pri firemnom čísle.

Hlasová biometria bude dostupná pre všetkých zákazníkov od 20. mája 2015. Službu si môžete aktivovať telefonicky na zákazníckej linke, kedy počas hovoru prebehne overenie údajov a nahrávka rozhovoru sa použije na identifikáciu. Druhou možnosťou je aktivácia v predajni a dokončenie prebehne cez automatickú hlasovú linku. Aktivácie prebehne okamžite, počas hovoru.

Pri hovore sa porovnávajú charakteristiky hlasu, nie uložená nahrávka z aktivácie, takže by nemalo prísť k tomu, že niekto nahrá váš hlas a bude sa za vás vydávať. Pri prebiehajúcom hovore by sa na to prišlo lebo operátor sa pýta aj rôzne otázky, na ktoré je ťažko sa vopred pripraviť.

Diskusia k článku:

Milenec 14.05.2015 - 21:45

Palec hore

Lumiak62515.05.2015 - 11:21 Trvalý odkaz

Overenie hlasom 1. nezhoda, 2. nezhoda, 3. hlas podobný Ficovi - zhoda. :)

Celá diskusia 2 príspevky