HTC si v Q1 2015 viedlo lepšie než pred rokom

HTC zverejnilo svoje hospodárske výsledky za prvé tri mesiace tohto roka. Medziročne si firma polepšila, ale minulý kvartál si viedla lepšie.

Spoločnosť vykázala v prvom štvrťroku 2015 tržby vo výške 41,5 miliárd TWD (1,219 miliardy EUR), o 6,4 miliárd menej než v predchádzajúcom kvartáli a zisk po zdanení bol 0,36 miliardy taiwanských dolárov (10,574 miliónov EUR), čo je medzikvartálny pokles o 0,11 mld. TWD. Hrubá marža bola na úrovni 19,7 % a prevádzková marža vo výške iba 0,05 %. Lepšie výsledky v predchádzajúcom kvartáli ospravedlňuje vianočné obdobie, ktoré patrí tradične k najsilnejším v roku.

obr: htc.com

Medziročne však príjmy vzrástli o 25 %, čo investorov určite potešili. V rovnakom období minulého roka dokonca HTC vykázalo stratu 1,88 miliardy TWD, takže plusové čísla, aj keď malé, sú vždy lepšie, než byť v mínuse. Za lepšími výsledkami sú podľa firmy dobré predaje na jednotlivých trhoch a dobre cielené marketingové úsilie. Úspech očakáva aj od svoje novej vlajkovej lode HTC One M9.

ikona

HTC vykázalo v Q4 2014 medziročne vyššie tržby i ziskHTC zverejnilo neauditované hospodárske výsledky za fiškálny štvrtý kvartál 2014. V medzikvartálnom porovnaní vidíme zmiešané čísla: vyššie tržby, no mierne nižší čistý zisk. Medziročne si však polepšilo.

V práve prebiehajúcom kvartáli očakáva HTC výnosy v rozsahu 46 mld. TWD až 51 mld. TWD a hrubý zisk vo výške 23 % až 23,5 %.

(1 EUR = 34,047 TWD, kurz NBS k 5. 5. 2015)

Zdroj: media.corporate-ir.ne

Diskusia k článku:

Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

Wayne 05.05.2015 - 23:25

Heh. Ja som dnes cital ze HTC ma najhorsi april za poslednych 6 rokov a to nasadili na trh M9, len ju akosi nik nechce...

Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

mental.disease06.05.2015 - 12:44 Trvalý odkaz

Apríl je už druhý kvartál.
M9 to má ťažké. V "zrkadle" záujmu je aktuálne 46. A to je na novinku bieda. Za rovnaké prachy je aj S6 iP6, G4 lacnejšia, P8 detto. O starších flag ships, ktoré veľmi nezaostávajú ani nehovoriac.

Michal06.05.2015 - 14:05 Trvalý odkaz

No to zrkadlo zaujmu by som povedal,ze je odrazom samotneho marketingu a ten ma HTC strasne slaby. Vlajkova lod za nehorazne peniaze a pritom s marketigom,ktory nedokaze ukazat model sirokej verejnosti. Ale mam pocit akoby to v HTC takto vyslovene chceli.

Celá diskusia 3 príspevky