Telekom: hospodárske výsledky za prvý polrok 2014

Telekom uzatvoril prvých šesť mesiacov tohto roka rastom výnosov dcérskych firiem a množstvom noviniek. Počet zákazníkov mobilnej siete klesol iba mierne, darí sa pevnému pripojeniu.

Telekom dosiahol za prvý polrok 2014 celkové konsolidované výnosy vo výške 389,2 milióna eur, čo je v medziročnom porovnaní pokles o 0,7 %. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol výšku 154,5 mil. eur, o 4,9 % menej než pred rokom.

V oblasti pevnej siete došlo od 1. apríla 2014 k významnej novinke. Telekom posilnil predaj balíkov služieb pevnej siete cez tzv. Chytrú ponuku, a to sa odrazilo vo viacerých segmentoch. Oživil sa aj predaj hlasových programov, počet ich aktivácií stúpol v druhom kvartáli o vyše 300 %.

Chytrá ponuka ovplyvnila aj segment digitálnej televízie. Rast nových aktivácií služieb digitálnej TV stúpol v druhom štvrťroku takmer o 100 %. Celá skupina Slovak Telekom mala k 30. 6. 2014 už 455-tisíc zákazníkov TV služieb a medziročne stúpol aj počet širokopásmových prístupov, k rovnakému dátumu dosiahol číslo 540-tisíc.

ikona

Telekom: hospodárske výsledky za prvý polrok 2013Telekom informoval o svojich hospodárskych výsledkoch za prvých šesť mesiacov tohto roka. Výnosy mierne klesli, rovnako ako aj počet zákazníkov mobilnej siete. Darilo sa oblasti internetového pripojenia a digitálnej televízii.

V oblasti mobilných služieb využívalo služby operátora spolu 2, 237 milióna zákazníkov, o 1,6 % menej než v rovnakom období minulého roka. Podiel zmluvných zákazníkov naďalej presahuje 64 %. Údaj 2 237-tisíc zákazníkov zohľadňuje počet zákazníkov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2, 131 mil. zákazníkov.

Z toho je počet zmluvných zákazníkov 1 436 000 (pokles 1,3 %) a počet predplatených kariet Easy 544-tisíc, (2,9 % medziročný pokles). Počet SIM kariet Sky Toll ostáva dlhodobo nezmenený - 257 000.

Priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka mobilnej siete bol o 9,3 % nižší než v rovnakom období minulého roka, a to 11,7 €. Pri pohľade na údaj z prvého kvartálu 2014 vidíme, že sa sa ARPU za tri mesiace nezmenilo. Podiel nehlasových služieb za celý prvý polrok 2014 presahuje 36 % ARPU. Pre porovnanie: priemerný mesačný výnos na zákazníka Orangeu je 14,2 eur, O2 zverejnilo sumu 9,8 eur.

ikona

O2: vyššie výnosy a 1,608 milióna zákazníkovO2 zverejnilo svoje hospodárske výsledky za prvý polrok 2014. Napriek vyššiemu prevádzkovému zisku a nárastu zákazníckej bázy však priemerný mesačný výnos na zákazníka klesol.

ikona

Orange: hospodárske výsledky za prvý polrok 2014Orange zverejnil svoje výsledky hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka. Celkovo až 350-tisíc zákazníkov, čo predstavuje medziročný nárast 9 %, sa rozhodlo v prvom polroku 2014 podpísať alebo opätovne predĺžiť zmluvu na niektorú zo služieb Orangeu.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Manobb 07.08.2014 - 16:40

"Oživil sa aj predaj hlasových programov, počet ich aktivácií stúpol v druhom kvartáli o vyše 300 %." ..... fúha, to je lepší výsledok ako "BSP" za socíku. .... koniec humoru Zdá sa, že chytrých (v TC preklade rozumej hlúpych) zákazníkov ubúda ...., ... kde asi končia tí chytrí utečenci z TC ???

petris07.08.2014 - 17:14 Trvalý odkaz

pokles mobilnej divizie je neodskriepitelny. ved sa nie je ani comu divit. kastovanie zakaznikov na tych ktori do lte siete nahliadnut mozu a ktori nie aj ked su v pokryti a maju sim a zariadenie s podporou a ine telekom chutovecky ako len gprs pokrytie k tomu a vysledok na seba nenechal cakat. tak vam treba.

vsetko to treba prekryt plachtou o uspechu pevnej siete ktora vam cele roky padala a padala a padala. ani tie vase kvazichytre baliky vam to nezachrania.

Rastislav.j07.08.2014 - 17:37 Trvalý odkaz

petris
však zákazník TK, ktorý sa nedostal do LTE siete TK, určite migroval do LTE siete O2 :-)

Celá diskusia 3 príspevky