Telekom: hospodárske výsledky za prvý polrok 2013

Telekom informoval o svojich hospodárskych výsledkoch za prvých šesť mesiacov tohto roka. Výnosy mierne klesli, rovnako ako aj počet zákazníkov mobilnej siete. Darilo sa oblasti internetového pripojenia a digitálnej televízii.

Telekom vykázal za prvý polrok 2013 celkové konsolidované výnosy vo výške 392,1 miliónov eur. Medziročne klesli o 3,9 %. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol za prvých šesť mesiacov výšku 162,4 mil. eur, čo je o 4,7 % menej než v rovnakom období minulého roka.

Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za prvý polrok 2012 (9. 8. 2012)

Zo zverejnených údajov nás zaujímajú hlavne výsledky v oblasti mobilnej siete. Celkový počet zákazníkov, ktorí v priebehu posledných 12 mesicov vykázali aktivitu bol 2 273 000, o 2,3 % menej než pred rokom.

Z toho je počet zmluvných zákazníkov 1 455 000 (pokles 0,2 %) a počet predplatených kariet Easy bol k 30. 6. tohto roka 560-tisíc, (8,1 % medziročný pokles). Počet SIM kariet Sky Toll ostal nezmenený - 257-tisíc. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 177-tisíc.

Priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka mobilnej siete bol o 6,8 % nižší než v rovnakom období minulého roka, a to 13,1 €. Pri pohľade na údaj z prvého kvartálu 2013, kedy bolo ARPU rovných 13 eur, si Telekom veľmi mierne polepšil.

Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za Q1 2013 (7. 5. 2013)

S postupným rastom využívania mobilného internetu i dát pokračoval Telekom aj v rozširovaní pokrytia 3G sieťou. K 30. 6. 2013 bola 3G sieť k dispozícii už pre 80 % populácie Slovenska.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

petris 08.08.2013 - 16:58

ou ou. ludia im to zasa spocitali. dalsi pad easy. počet predplatených kariet Easy bol k 30. 6. tohto roka 560-tisíc, (8,1 % medziročný pokles).

Manobb08.08.2013 - 17:41 Trvalý odkaz

Sú to amatéri, ktorí nedokážu držať slovo. Tak im treba.

AdoP08.08.2013 - 20:29 Trvalý odkaz

Ten internet, zvýšenie o 80./* to je čo za podporu zákazníkov? Jaj, tie čísla výnosov by boli ešte horšie. Aha? Nie stabilita ale číselka sú najdôležitejšie. O veľa aj tak neprišli. Čo je to "nejakých pár desiatok tisíc zákazníkov". Môžu si to dovoliť. :/

Nightmare09.08.2013 - 01:55 Trvalý odkaz

...Orange neni o nic lepsi...

Celá diskusia 6 príspevkov