Nokia a BlackBerry - najobľúbenejšie značky v Južnej Afrike

Nedávno sme vám priniesli článok o tom ako sa darí výrobcom mobilných telefónov a aký podiel na globálnom trh patrí jednotlivým platformám. Podľa vtedy zverejnených výsledkov zaznamenali Nokia aj BlackBerry v celosvetovom meradle dosť výrazný pokles. No nájdu sa aj trhy, kde sa im stále darí.

Prečítajte si: Android je lídrom medzi OS (14. 8. 2012)

Zaujímavé výsledky zverejnil server Cellular-news.com. V rámci projektu Mobility 2012 bola v júni tohto roka oslovená reprezentatívna vzorka juhoafrických používateľov nad 16 rokov. Z výsledkov vyplýva, že najpopulárnejšou značkou medzi obyvateľstvom je Nokia a patrí jej 50 % trhového podielu. Na konci roka 2010 dosiahla 51 % čo znamená síce mierny pokles, ale stále si svoju pozíciu drží.

Druhou najpopulárnejšou značkou v Južnej Afrike je BlackBerry a Samsung. Zhodne majú trhový podiel 18 %. Samsung spadol za posledných 18 mesiacov o 10 %, naopak BlackBerry si zo 4 % na konci roka 2010 výrazne polepšilo. Medzi používateľmi vo veku 16 - 25 rokov má dokonca podiel až 28 %, čím sa mierne posúva pred Samsung. Svojimi biznis zariadeniami radu Curve zameranými na cenu tak medzi mladými ľuďmi boduje.

Prečítajte si: ZTE je piatym najväčším dodávateľom smartfónov (2. 8. 2012)

Aj keď niektorí bohatší zákazníci prešli z BlackBerry na Apple iPhone alebo najnovší Samsung Galaxy S III, stále spoločnosť RIM na trhu smartfónov dominuje. Z celkového počtu asi 10 miliónov predaných smartfónov je 4,8 miliónov kusov práve značky BlackBerry. So 4 miliónmi predaných zariadení nasleduje Nokia, kde prevažuje operačný systém Symbian. Noviniek radu Nokia Lumia sa v Južnej Afrike podľa výsledkov prieskumu predalo zatiaľ iba zanedbateľné množstvo, ktoré významne neovplyvnilo trh.

Androidov, prevažne značky Samsung a HTC, sa predalo 800-tisíc zariadení, iPhonov menej než 400-tisíc kusov. Táto značka, logicky, ostáva v Južnej Afrike hlavne medzi elitou. Prekvapením môže byť výsledok Motoroly. Podľa prieskumu sa jej podiel za 18 mesiacov znížil z 11 % na 2 %. Z tretej pozície v roku 2010 tak spadla až na piate miesto. Štvrtú priečku obhájilo LG, ktorému opäť patrí 5 % trhový podiel.

Na ďalších pozíciách nájdeme nováčika ZTE s 2 %podielom, Sony kleslo z 2 % podielu na 1 % a HTC si stabilne drží svoje jedno percento.

Zdroj: cellular-news.com

Diskusia k článku:

Začať diskusiu