Telekomunikačný ombudsman sa v druhom štvrťroku zaoberal 81 podnetmi

Tlačová správa:

Od apríla do júna tohto roka prijal telekomunikačný ombudsman celkovo 81 spotrebiteľských podnetov. Oproti predchádzajúcemu štvrťroku to predstavuje zníženie počtu doručených žiadostí o takmer dve desiatky. Z celkového počtu len 37 podnetov spĺňalo kritéria na prijatie sťažnosti ombudsmanom, nakoľko ostatné v čase podania ešte neprešli reklamačným konaním.

Telekomunikačný ombudsman za opodstatnené uznal celkovo 5 podnetov. V týchto prípadoch ombudsmanka zistila pochybenie zo strany spoločnosti Orange Slovensko prevažne v dôsledku zlyhania individuálneho ľudského faktora. Ďalších 14 podnetov ombudsman vyhodnotil ako uznané. V týchto prípadoch nenastalo pochybenie na strane spoločnosti Orange Slovensko, respektíve bolo preukázané pochybenie na strane zákazníka, ale ombudsmanka napriek tomu podnet uznala v prospech klienta najmä vzhľadom na dlhodobý vzťah so spoločnosťou Orange Slovensko či zo sociálnych dôvodov. Neopodstatnených tak z celkového počtu 81 doručených bolo až 62 podnetov.

„Som rada, že inštitút telekomunikačného ombudsmana prináša spotrebiteľom viditeľné pozitíva. Spolu s klesajúcim počtom doručených podnetov sa totiž znižuje aj počet žiadostí o všeobecné informácie, ktoré sa týkajú reklamácií. Verím, že je to aj vďaka internetovej Poradni ombudsmana, kde pravidelne odpovedáme na otázky v kompetencii ombudsmana, ale tiež tam zovšeobecňujeme vyriešené prípady. Snažíme sa tak pôsobiť istým spôsobom aj preventívne,“ hovorí telekomunikačná ombudsmanka Anna Ghannamová.

Kancelária telekomunikačného ombudsmana pre zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko začala svoju činnosť 11. júna 2009. Na telekomunikačného ombudsmana, ako nezávislého ochrancu spotrebiteľských práv sa môžu obrátiť zákazníci spoločnosti Orange Slovensko, ktorí nie sú spokojní s výsledkom reklamačného procesu. Telekomunikačný ombudsman má pri posudzovaní sťažností a podnetov spotrebiteľov právomoc predkladať návrhy na zlepšenia poskytovaných služieb a procesov jednotlivým úsekom spoločnosti Orange Slovensko. Do úradu ho volí Výbor pre spotrebiteľské otázky pri Predstavenstve spoločnosti Orange Slovensko, je teda zabezpečená jeho nezávislosť od výkonného manažmentu spoločnosti. Výbor tvoria renomované osobnosti z oblasti spotrebiteľského práva, spotrebiteľských združení a infokomunikačných služieb - RNDr. Marta Černá, JUDr. Ivan Syrový a Ing. Martin Drobný.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu