O2, Orange, T-Mobile: hospodárske výsledky

O2:

O2 sa za rok 2009 pochválilo získaním až 227 519 nových zákazníkov. K 31. decembru 2009 malo O2 už 552 853 zákazníkov, čo znamená medziročný nárast o 69,9 %. Čistý prírastok v štvrtom štvrťroku predstavoval 89 773 zákazníkov. Medziročný nárast zaznamenal aj celkový výnos, ktorý bol vyšší až o 57,7 %. Výnosy (ARPU) na zákazníka platiaceho na faktúru dosiahli hodnotu 23,8 €, pričom zákazník s predplatenou kartou 8,4 €. Podľa našich výpočtov z toho vyplýva priemerné ARPU 13,85 €. Z celkového počtu 552 853 bolo 195 648 zákazníkov platiacich na základe faktúry. Zákazníkov, ktorí si dobíjajú kredit je 357 205. V roku 2009 O2 zaznamenalo viac ako 90 tisíc žiadostí o prenos čísla od iných operátorov, čo je viac než trojnásobok oproti roku 2008.

Orange:

Orange vo svojich hospodárskych výsledkoch opäť potvrdil pozíciu lídra s 52 % podielom na trhu. Celkový počet aktívnych zákazníkov na konci roku dosahoval 2,891 milióna. Priemerný zákazník Orangeu údajne pretelefonuje 137 odchádzajúcich minút , čo je o rovných 50 viac než zákazníci ostatných operátorov. Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli už tradične mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových výnosoch dosiahol 17,5 %. Spoločnosť Orange dosiahla ku koncu roka výnosy v hodnote 812,7 mil. eur, čo je o 5,8 % menej ako pred rokom. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 7,4 % na približne 20,9 €.

T-Mobile:

Spoločnosti T-Mobile poklesli celkové výnosy o 6 % - na 556 mil. €. Čistý zisk sa vyšplhal na 124 mil. €, čo je nárast o 23 %. K 31. decembru 2009 využívalo služby T-Mobilu celkovo 2,376 milióna zákazníkov. V štruktúre zákazníckej bázy pokračovalo posilňovanie segmentu zmluvných zákazníkov, ktorého podiel sa pohybuje cca na úrovni 60 percent, a tvorí už takmer 1,4 milióna zákazníkov. Tento segment vykazuje aj medziročný nárast, o čom svedčí čistý celkový prírastok i množstvo zákazníkov, ktorí sa rozhodli predĺžiť si zmluvu s T-Mobilom. Už tretí rok po sebe T-Mobile udržal stabilný dobrovoľný odlev zákazníkov na nízkej úrovni do 10 percent. Pri silnom náraste celkovej hlasovej i dátovej prevádzky (medziročne o 10, resp. 43 percent) a postupnom znižovaní priemerných cien hovorov, prenosu dát i ďalších služieb sa medziročne mierne znížil priemerný výnos na zákazníka (tzv. ARPU – average revenue per user) na 18,5 €.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu