Orange: v našej sieti ostáva až 84 % hovorov

Orange dnes vydal ďalšiu zaujímavú správu, ktorou sa očividne snaží ukázať (najmä pred tretím mobilným operátorom) svoju silu.

"Už viac ako 84 percent hovorov našich zákazníkov sa uskutočňuje v rámci vlastnej siete a zároveň rastie aj priemerná prevádzka na jedného zákazníka. Dôvodom tohto trendu je neustále rastúci počet zákazníkov využívajúcich paušály či doplnkové služby, zahŕňajúce tisíce minút hovorov vo vlastnej sieti za pevný mesačný poplatok (Štedrý paušál 499 Sk z leta 2008, Paušál Deň z Vianoc 2007, XXL hovory, atď.)."

Na otázku "Koľko hovorov zo SIM kariet T-Mobilu, podobne, končí v rámci vašej siete?" nám dal T-Mobile (ne)jasnú odpoveď: "V našej sieti končí výrazné percento hovorov."

O2 reaguje: "Tento údaj štandardne nereportujeme, ale chceme upozorniť na fakt, že neúmerne vysoké percentá hovorov ukončených v jednej sieti poukazujú iba na znevýhodňovanie klientov a vytváranie bariér vysokými cenami volaní do iných sietí."

Orange pokračuje: "O tom, že aj slovenský trh postupne smeruje k užívateľským programom s tisícmi voľných minút v sieti operátora svedčí aj fakt, že k 30. aprílu takýto paušál v Orangei využívalo už približne 600 tisíc, teda viac ako 31 % zákazníkov. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka ich počet vzrástol o viac ako polovicu.

Balíky takzvaných "nekonečných" hovorov prinášajú aj zmeny v správaní zákazníkov. Kým zákazník Orangeu s bežným paušálom pretelefonuje mesačne v priemere okolo 130 minút, s niektorým z programov zahŕňajúcich nekonečné hovory sa toto číslo niekoľkonásobne zvyšuje.

Opýtali sme sa tiež, koľko percent zákazníkov využíva nejaký "neobmedzený" hlasový paušál v T-Mobile. Odpoveď znie: "Takýto údaj nezverejňujeme, nakoľko ide o súčasť výsledkov vybraných propozícií a k nim sa jednotlivo nevyjadrujeme."

Diskusia k článku:

Začať diskusiu