Orange: úspešný Q1 2009

Orange dnes vydal tlačovú správu, ktorá je s veľkou pravdepodobnosťou reakciou na publikované úspechy konkurenčného O2. Za prvé tri mesiace v roku 2009 uzatvorilo alebo predĺžilo zmluvu o pripojení viac než 207 000 zákazníkov Orangeu. Je to o 23 % viac než v rovnakom období pred rokom.

Z celkového počtu 5,4 mil. aktívnych SIM kariet patrilo podľa T-Mobilu k 31. 12. 2008 asi 2,9 mil. Orangeu (53,7 %), 2,2 mil. T-Mobilu (40,7 %) a 0,3 mil. O2 (5,5 %).

S Orangeom teda z 2,9 mil. zákazníkov uzatvorilo alebo predĺžilo zmluvu o pripojení v Q1 2009 viac než 207 000 zákazníkov, t.j. asi 7 %.

O2 s 0,366 mil. zákazníkov po prvom štvrťroku eviduje asi 40 tisíc nových (nielen zazmluvnených) zákazníkov 2009, t.j. asi 11 %.

Prečítajte si: O2: 40 000 nových zákazníkov v Q1 2009

Je pochopiteľné, že Orange dnes už ťažko získava nových zákazníkov, ale nemôžeme tvrdiť, že na to, ako jednotka na trhu, nemá sily a možnosti. Práve naopak. "Väčšina vašich známych má Orange", znela ešte nedávno masívna kampaň Orangeu. Ľudí však lákajú aj prehľadné cenníky i jasné a hlavne nižšie ceny základných služieb. Odhadovaný 11 % nárast zákazníkov O2 v prvom štvrťroku 2009 ale nemusí znamenať veľký príliv financií, ktoré sú neustále nalievané nielen do rastúce siete, ale aj masívnej reklamy. ARPU zákazníkov O2 (priemerný mesačný výnos) totiž stále nepoznáme.

Všetko je to stále iba hra s číslami, často relatívnymi, a tak sme zase tam, kde predtým.

Minulý rok, na základe mnohých skúseností našich čitateľov, Orange až ignoroval prenositeľnosť čísiel. Ale v roku 2009 sa už aj tento operátor výrazne snaží ponúknuť odchádzajúcim zákazníkom výhody, ktoré ich presvedčia číslo nakoniec nepreniesť. Za posledný mesiac takmer dvojnásobne narástol počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli stornovať svoju žiadosť o prenos telefónneho čísla ku konkurencii. Čo presne to však znamená, netušíme. Ach, zase to relatívne vyjadrovanie...

Tlačová správa:

Bratislava, 4. máj 2009 – Za prvé tri mesiace v roku 2009 prejavilo Orangeu dôveru a uzatvorilo alebo predĺžilo zmluvu o pripojení viac než 207 000 zákazníkov. Je to o takmer štvrtinu (23 %) viac, ako v rovnakom období pred rokom. Zároveň sa až dvojnásobne zvýšil podiel stornovaných žiadosti zákazníkov o prenos čísla ku konkurencii.

Výrazný nárast zaznamenal Orange vo všetkých typoch komerčných operácií. O 30 %, na viac ako 150 tisíc, vzrástol počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli svoju zmluvu s Orangeom predĺžiť. Až o 39% sa medziročne zvýšil počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli prejsť z predplatenej služby na paušál. O približne tretinu, na viac ako 12 000 narástol aj počet nových zákazníkov dátových služieb Orangeu.

Orange eviduje aj obrat v záujme zákazníkov o službu prenositeľnosti čísla, hoci táto služba naďalej zohráva minoritnú úlohu v celkovom počte zákazníkov migrujúcich medzi operátormi. Za posledný mesiac takmer dvojnásobne narástol počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli stornovať svoju žiadosť o prenos telefónneho čísla ku konkurencii.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu