O2: overte si prenos akéhkoľvek čísla do O2

Ak využijete novú službu O2 nazvanú Overte si operátora, ľahko zistíte, či vami zadané číslo bolo prenesené do O2. To sa zíde napríklad v prípade, keď máte podozrenie (napríklad kvôli nejakému zvukovému signálu pred začiatkom hovoru), že dané číslo bolo prenesené. Ak nebolo, dozviete sa: "Vami zadané číslo +4219xxYYYYYY bolo pridelené inému rozsahu a k 27.3.2009 12:54 nebolo prenesené do siete O2." Ak prenesené bolo, zobrazí sa informácia: "Vami zadané číslo +4219xxYYYYYY bolo pridelené inému operátorovi a k 27.3.2009 12:58 bolo v sieti O2."

Oficiálna informácia:

všetci existujúci aj potenciálni zákazníci O2 si teraz môžu kedykoľvek preveriť, v sieti ktorého operátora sa nachádza ľubovoľné mobilné telefónne číslo. Stačí, ak navštívia stránku O2 na adrese www.sk.o2.com, kde v sekcii Zákaznícke centrum nájdu stránku Overte si operátora. Táto stránka umožní zistenie aktuálneho operátora ľubovolného SK mobilného čísla. Potom už len stačí, keď do pripraveného formulára zadajú ľubovolné mobilné telefónne číslo registrované v SR. V prípade potreby môže záujemca upresniť aj dátum a čas, ku ktorému má byť informácia vygenerovaná. Pred odoslaním formulára je taktiež potrebné zadať overovací kód, ktorý sa zobrazí na stránke. Jeho cieľom je zabrániť zneužitiu stránky.

Po odoslaní vyplneného formulára stránka vygeneruje požadovanú informáciu. Užívateľovi sa zobrazí jedna z troch možností:

1) V prípade existujúceho čísla, ktoré nebolo prenesené do siete iného operátora, sa užívateľovi zobrazí informácia: Vami zadané číslo +421949949949 bolo pridelené O2 a k 12.3.2009 11:29 nebolo prenesené do siete iného operátora.

2) V prípade existujúceho čísla, ktoré bolo prenesené do siete iného operátora (napr. zo siete konkurenčného operátora do siete O2), sa užívateľovi zobrazí informácia: Vami zadané číslo +421903123456 bolo pridelené inému operátorovi a k 12.3.2009 11:31 bolo v sieti O2.

3) V prípade neexistujúceho čísla sa užívateľovi zobrazí informácia: Vami zadané číslo +421123456789 nebolo pridelené žiadnemu rozsahu.

Identifikácia operátora volaného čísla je pre zákazníka dôležitá najmä kvôli neprimerane vysokým cenám niektorých operátorov za volania do iných mobilných sietí v SR. Ku dnešnému dňu existujú tri možnosti, ako zákazník zistí, do ktorej siete volá:

1. hláska pred prepojením hovoru,

2. služba identifikácie prostredníctvom hlasovej odkazovej služby a SMS,

3. služba identifikácie prostredníctvom internetovej stránky.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu