O2: hospodárske výsledky za rok 2008 - 325 tisíc aktívnych zákazníkov

Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia zverejnila hospodárske výsledky za rok 2008. Výnosy v relatívnom vyjadrení stúpli viac než dvojnásobne, o 138 %, ale absolútneho vyjadrenia sme sa nedočkali. O2 eviduje k 31. decembru 2008 325 tisíc zákazníkov aktívnych v posledných troch mesiacoch, čo je medziročný nárast o 18,7 % (podľa metodiky s aktivitou v posledných 12 mesiacoch má O2 až 455 000 klientov). Z tohto počtu bolo 99 tisíc zákazníkov (30,5 %) platiacich na základe faktúry. Treba však poznamenať, že fakturovaná služba O2 Fér nenúti zákazníkov prečerpať mesačne ani euro, jedná sa len o pohodlnejší spôsob platenia za už využité služby. Preto nie je chválenie sa podielom fakturovaných služieb úplne na mieste. V roku 2008 spoločnosť Telefónica O2 Slovakia zaznamenala viac než 25 tisíc žiadostí o prenos čísla od iných operátorov.

Vlastná sieť O2 Slovensko v súčasnosti pokrýva 90 % obyvateľstva a realizuje až 83 % volaní zákazníkov O2.

Tlačová správa:

Bratislava, 24. február 2009 - Výnosy spoločnosti Telefónica O2 Slovakia v roku 2008 sa viac ako zdvojnásobili a stúpli o 138 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Je to výsledkom nárastu a zlepšujúcej sa štruktúry zákazníckej bázy O2. K 31. decembru 2008 bol počet aktívnych zákazníkov O2 už 325 tisíc, čo je medziročný nárast o 18,7 %. Čistý prírastok v 4. štvrťroku 2008 pritom predstavoval 48 tisíc aktívnych zákazníkov.

„Viac ako dvojnásobný rast výnosov svedčí o tom, že naša zákaznícka báza je v medziročnom porovnaní opäť kvalitnejšia a v podstatne väčšej miere využíva služby spoločnosti. Teší nás aj skutočnosť, že výrazne rastie počet našich aktívnych zákazníkov, čo sa odráža na stále väčšom záujme o prenášanie telefónneho čísla. V poslednom štvrťroku 2008 k tomu prispel predovšetkým veľký záujem zákazníkov o našu ponuku O2 Fér, čo sa prejavilo v náraste o 48 tisíc klientov,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý.

Z celkového počtu 325 tisíc aktívnych zákazníkov k 31.12.2008 bolo 99 tisíc zákazníkov platiacich na základe faktúry. V porovnaní s rokom 2007 to znamená nárast až o 57,2 %. Počet aktívnych zákazníkov, ktorí si dobíjajú kredit, bol 226 tisíc, čo je medziročný nárast o 7,2 %. Znamená to, že O2 upevnilo svoju zákaznícku bázu po očistení od neaktívnych zákazníkov v prvom polroku 2008.

Jedným z hlavných faktorov rastu bolo uvedenie novej ponuky O2 Fér, ktorú trh prijal rýchlo a veľmi dobre. Prejavilo sa to aj na výraznom zvýšení záujmu o prenositeľnosť čísla. V roku 2008 spoločnosť zaznamenala viac ako 25 tisíc žiadostí o prenos čísla od iných operátorov.

Vlastná sieť O2 Slovensko v súčasnosti pokrýva 90 % obyvateľstva, čo je takmer dvakrát viac, než požadovala licencia k septembru 2008. Vďaka tomu sa až 83 % volaní zákazníkov O2 dnes realizuje cez vlastnú mobilnú sieť O2. Klienti O2 Slovensko sa zároveň môžu spoliehať aj na takmer 100% pokrytie prostredníctvom partnerskej siete.

O2 má spomedzi všetkých telekomunikačných operátorov v SR najspokojnejších klientov. Stratégia orientácie na zákaznícku spokojnosť sa prejavila aj v Indexe zákazníckej spokojnosti O2 (CSI), ktorý vzrástol vo 4. štvrťroku 2008 o 2,3 bodu na hodnotu 79,5. Vyplýva to z výsledkov dlhodobého prieskumu zákazníckej spokojnosti za štvrtý štvrťrok 2008. Index CSI je vypočítaný z odpovedí zákazníkov na tri otázky týkajúce sa ich spokojnosti: celkovú spokojnosť s operátorom, dosahovanie očakávaní a priblíženie sa ideálu.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu