Zlacňujeme, zdražujeme

Tesne pred Vianocami je sobotné upratovanie čoraz aktuálnejšie, prach nesmie zostať nikde, očista obydlia sa dostáva do popredia a Savo randí so všetkým, čo je mastné, špinavé a plné hrôzostrašných zubatých baktérii, aké poznáme len z reklám. A ako upratujú naši milovaní mobilní operátori?

Namiesto prachovky, cyklónového vysávača a vedra s vodou používajú výpočty, tabuľky a záhadné vzorce, ktorých výsledok musí byť, samozrejme, čo najviac plusový a najlepšie šesťmiestny. A že sa to dá urobiť pomerne netradične, nám predviedol Orange, ktorý s veľkou slávou koncom októbra zlacnel 1 MB nad rámec predplatených dát v programoch Orange World z necelých 42 na necelých 12 korún. Paráda! Úsmevy mobilných surferov trvali 50 dní, "chybička se vloudila" a cena je opäť tam, kde aj bola. Ťažko pochopiteľný ťah, zvlášť v tak krátkom časovom rozmedzí. Žeby účet za 60 nablýskaných Mercedesov?

Dostávame sa tým opäť pár rokov dozadu, do obdobia mobilného praveku, keď zemi vládli mohutné nokiosarusy a siemensosuary, vlastniace veľké, rešpekt vzbudzujúce antény, nevyvinutý displej a konzumovali dátové služby, ktoré boli niečím novým, prelomovým a samozrejme drahým. Takže návrat do druhohôr? Bežme do jaskýň objavovať čaro mobilného dátového pripojenia. Ale opatrne! Megabajty sa občas míňajú prirýchlo a mamutov je čoraz menej.

Jedným z dôvodov, prečo Orange po necelých dvoch mesiacoch opäť zdvihol cenu dát na pôvodnú hodnotu je možno aj to, že "aktuálny" cenník, ktorý je bežne aj teraz k dispozícii na predajniach, má platnosť od 1. 10. 2008, kedy bola cena ešte pôvodná, teraz sa po zlacnení a následnom zdražení opäť dostala na uvedenú hodnotu. Orange tak ušetril niekoľko hektárov lesa a neaktuálne aktuálny cenník môže platiť veselo ďalej, minimálne do leta 2010. Tlačiť nanovo tisíce brožúr kvôli jednému číslu je predsa neekonomické, zvlášť počas takejto krízy. Pochválime T-Mobile, ktorý aktualizuje svoj cenník pravidelne a poctivo každý mesiac a ako naschvál na nóbl hladkom ružovo-bielom papieri, ktorého pôvod by podľa ekologických aktivistov bol určite z tatranských borovíc.

Jediný, kto v rámci hesla "meníme menu a aj cenu" zlacnil, je O2. Ten vďaka prechodu na euro ľudu nasypal aspoň zopár omrviniek z vianočných koláčov a pripísal si u notorických strážcov peňaženiek ďaľšie plusové body. Po odoslaní dvadsiatich SMS správ tak môžu zvýšiť financie trebárs na dva chutné rožky, kto chce k nim aj tresku, musí šetriť inde, napríklad štyri aktivácie dátového balíčka. V každom prípade je to zlacnenie a to sa okrem ropy v súčasnej dobe netýka asi ničoho. Navyše, aj modrý cenník je prehľadný, a kedže O2 ešte nevytiahol všetky svoje tromfy, tak je v ňom pomerne málo údajov. Pri úvodnej fotografíi Cenníka 02 Fér sa však musia ježiť skúseným fotografom vlasy, a možno aj všetko ostatné.

Blížia sa Vianoce, buďme tolerantní a štedrí, zabudnime na všetko zlé, posielajme SMS, MMS, telefonujme v silnej prevádzke a neobmedzujme sa v ničom. Skúsme aspoň takto spoločnými silami svorne pomôcť posunúť pomyselnú desatinnú čiarku v tržbách operátorov doprava, pretože čím skôr sa naplnia smelé finančné plány, tým skôr určite príde vysnívané ZLACNENIE čohokoľvek, minimálne SMS správy do Uzbekistanu. A zažiť to zázračné slovíčko na vlastnej koži predsa stojí za tých pár stoviek navyše.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu