O2: záloha aj niekoľko tisíc korún (aktualizované)

Pôvodný text, 2008-09-07 13:22:

V našom diskusnom fóre, na piatej strane témy O2: velke zmeny - O2 fer sa objavila veľmi zaujímavá skúsenosť pri prechode z post-paid Orangeu na post-paid O2.

Čitateľ iGz sa v sobotu rozhodol preniesť z Orangeu do O2 svoje číslo a využívať tak bez jeho zmeny služby nášho tretieho mobilného operátora.

"Cele spisovanie zmluvy trvalo cca polhodinu - na druhej strane to musel vzdy niekto potvrdit. Podpisy som rozdaval jak hollywoodska hviezda, papierov bolo naozaj dost. Dalej treba mat vyrovnane vsetky zavazky voci staremu operatorovi k datumu kedy podpisujete prechod (v mojom pripade do dnes - 6.9.2008), cislo musi byt aktivne."

Na to reagoval Spencer: "Neuhradene zavazky nezakladaju prekazku v preneseni cisla. Dovody, pre ktore odovzdavajuci podnik moze odmietnut prenos su iba tri:

1. cislo, o ktoreho prenesenie ziadate, vam nebolo pridelene

2. prenos daneho cisla uz zacal na zaklade vasej skorsej ziadosti

3. ste neudelili odovzdavajucemu alebo prijimajucemu podniku suhlas so spracovanim vasich osobnych udajov potrebnych na prenesenie cisla."

To však v tomto prípade nebolo až také dôležité.

iGz pokračuje:

"... Dostanete novu SIM. Staru budete pouzivat az do chvile kym vam vas stary operator neposle SMS od kedy uz vasa stara SIM nebude aktivna, a potom si uz len staci SIM-u vymenit v telefone za novu - od O2. Cele by to malo trvat max 25 dni. Nakoniec prislo k plateniu zalohy 605 SK (+ 1 Sk za aktivaciu) a tu som zazil dost velky sok, pretoze mi bolo povedane, ze budem platit 3 106 Sk namiesto 606 Sk!

...system si kontroluje ci nemam nejake pohladavky voci staremu operatorovi, socialnej poistovni, najom za byt, elektrika, vodne a stocne, atd. Zevraj tieto systemy su prepojene, a ak je niekde nejaky dlh, ktory este nebol splateny (napriklad vam odchadza najom za byt 15. v mesiaci, ale faktura bola vystavena uz 1. tak presne toto sa tam rata). Rovnako mi nevedeli povedat co konkretne som este nezaplatil (co je celkom logicke, ze O2 nema pristup do cudzich systemov na urovni uzivatela). Dalej mi bolo vysvetlene, ze tych 2 500 Sk nie je dlh, ktory niekde mam, ale ze to je zaloha, ktora je stanovena spolocnostou O2."

Minimálna záloha pri vyskytujúcom sa nedoplatku je údajne 2 500 Sk, vyššie sú: 3 500, 5 000, 10 000 Sk. Záleží to od vašich pohľadávok v centrálnom registri (napríklad sociálnej poisťovne). V predajni zálohu podľa skúsenosti ovplyvniť nevedia, jedná sa o upozornenie priamo zo systému.

Tento problém by možno dokázal riešiť prechod na predplatenú formu O2 Fér. Po pár mesiacoch by operátor pri prechode na fakturovanú formu O2 Fér nemusel pýtať zálohu, keďže už budete riadnym klientom. Lenže podľa Zákazníckej linky O2 zatiaľ prechod z post-paidu na pre-paid v prípade O2 možný nie je. Túto skutočnosť overujeme.

Niektoré informácie hovoria, že zálohy sa už (okrem spomínaných 605 Sk) neskladajú. To bol údajne postup len v prípade služieb Pre mňa a Pre firmu, ktoré už nie je možné aktivovať. Aj túto skutočnosť overujeme u oficiálnych zdrojov spoločnosti Telefónica O2 Slovakia.

Zdroj: O2: velke zmeny - O2 fer

Na oficiálne vyjadrenie k tomuto problému čakáme.

Oficiálne odpovede (prepis z telefonického rozhovoru):

1. Je pravdou, že O2 môže od klienta požadovať ešte ďalšiu zálohu, okrem Inicializačnej zálohy 605 Sk? Na základe akého registra (centrálny register neplatičov, register sociálnej poisťovne a pod.) je táto záloha vypočítaná?

Jedná sa o zálohu kreditného rizika. O2 zdieľa rôzne registre s rôznymi firmami, medzi ktoré nepatrí sociálna poisťovňa. Známy je zdieľaný blacklist mobilných operátorov, využívame register neplatičov (resp. problematických klientov) Quatro, bankových inštitúcií a pod.

2. Táto dodatočná záloha (a lustrácia používateľa rôznymi registrami) sa týka len prenosu čísla od iného operátora alebo aj bežnej aktivácie O2 Fér s platbou na faktúru?

Záloha nesúvisí s prenosom telefónneho čísla.

Ak by s nami klient do roka zrušil zmluvu, zálohy mu budú vyplatené šekom. Ak bude naše služby využívať 12 a viac mesiacov, zálohy budú použité na vyplácanie faktúr po uplynutí roka.

3. Je možný prechod z post-paid služby slovenského operátora na pre-paid O2 Fér?

Zatiaľ nie je možný prenos čísla na pre-paid kartu O2, ale aj túto službu pripravujeme.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu