O2: veľké zmeny - 4 Sk / min. pre všetkých a všade - O2 Fér (aktualizované)

Pôvodný text, 2008-09-02 19:26:

O2 od 4. 9. údajne pripravuje veľké zmeny. Končia známe predplatené karty aj post-paid služby. O2 bude ponúka jednu jedinú službu - O2 fér. A bude len na vás, či za prevolané minúty, odoslané SMS-ky a ďalšie služby zaplatíte predplateným kreditom alebo faktúrou. Ak nebudete nikomu telefonovať, posielať správy ani používať dátové služby, tak nebudete ani nič platiť. Žiadne sankcie vás nečakajú.

Skončia obmedzenia, drobné písmo v reklamách O2 aj akciové telefóny. Tie budú v ponuke za plnú, ale údajne výbornú, cenu. A kto chce, môže si slobodne vybrať mobil na splátky...bez navýšenia. Akontácia bude 10 %.

Cena hovorov bude pre všetkých zákazníkov O2 len 4 Sk / min. (0,133 € / min.) do všetkých slovenských sietí. Ak budete volať do O2, po tretej minúte za hovor platiť nebudete. Zatiaľ je otázkou, kedy vás operátor preruší (napríklad po hodine).

SMS-ky budete posielať za 2 Sk (0,066 €) do všetkých sietí.

Aktivácia bude 605 Sk (20,08 €), ale tie vám O2 po roku vráti. Zrejme vo forme zliav na hovoroch a správach. V prípade predplatenej služby bude štartovací balík spoplatnený sumou 100 Sk (3,32 €).

O2 Jednotky aj ďalší aktuálni zákazníci budú môcť svoje služby využívať aj naďalej. Po skončení viazanosti sa budú môcť slobodne rozhodnúť, či zotrvajú na aktuálnom programe, alebo využijú ten nový - unifikovaný a férový.

Zhrnutie:

4 Sk / min. (0,133 € / min.) pre všetkých zákazníkov do všetkých sietí,

2 Sk / SMS (0,066 €) pre všetkých zákazníkov O2.

Ceny dátových služieb sú zatiaľ otázkou, ale možno ostanú tie aktuálne balíky.

Zrejme bude možné zakúpiť aj balíky SMS a hovorov. 100 minút do O2 za 95 Sk (3,15 €), alebo do všetkých sietí za 305 Sk (10,12 €). 100 SMS kúpite za 155 Sk (5,15 €) a 10 MB za 95 Sk (3,15 €).

Pri prenose telefónneho čísla bude O2 stále ponúkať zľavu 5 x 100 Sk na využívané služby v prvých mesiacoch.

V O2 sú samozrejmosťou služby CLIR, CLIP alebo info o zmeškaných hovoroch a veríme, že tomu nebude inak ani v prípade O2 fér.

Tento článok obsahuje neoficiálne informácie čerpané z diskusného fóra Fony.sk. Zajtra sa na tlačovej konferencii dozvieme viac. Zatiaľ sa tešíme na vaše reakcie a otázky v diskusii.

Doplnené

Dnes máte poslednú možnosť zakúpiť štandardné služby Pre mňa a Narovinu. Od zajtra bude v ponuke už len O2 Fér. Ak máte O2 Jednotku, buď zostanete na 2 Sk (0,066 €) za minútu do O2 a 8,50 Sk (0,282 €) za minútu hovoru do ostatných slovenských sietí, alebo radšej prejdete na O2 Fér. Pri aktivácii Extra balíčkov nakoniec ešte ušetríte.

Naoko to vyzerá, že O2 nijako nepreferuje paušálnych zákazníkov, a že všetky služby sú za rovnaké ceny dostupné pre "O2 Fér s dobíjaním kreditu" aj "O2 Fér s platbou na faktúru". Ale nie je tomu tak. V cenníku sme našli niekoľko rozdielov:

Odoslanie SMS na slovenské číslo stojí 2 Sk (0,066 €), ale do zahraničia 3 Sk (0,100 €) pre fakturantov a 4,20 Sk pre majiteľov kreditného programu O2 Fér. Z roamingu zaplatíte za SMS 12 Sk (0,398 €).

Odoslanie MMS na slovenské číslo stojí 9 Sk (0,299 €), ale do zahraničia 9 Sk pre fakturantov a 16 Sk (0,531 €) pre majiteľov kreditného programu O2 Fér. Z roamingu zaplatíte za MMS 12 Sk (0,398 €).

Volanie na Zákaznícku linku 949 je v prípade kreditnej služby spoplatnené sumou 1,95 Sk (0,065 €) za minútu s tarifikáciou 60+1 s. Otázne je, či sa toto spoplatnenie nebude dať obísť telefonátom na 0800 02 02 02.

Prenesenie 1 MB dát stojí všetkých O2 Fér zákazníkov 29 Sk (0,963 €), účtovacím intervalom je 1 kB. V roamingu za 1 MB zaplatíte 300 Sk (9,958 €) s účtovacím intervalom 10 kB. V tomto smere má O2 čo doháňať.

Keďže po 3. minúte voláte do siete O2 zadarmo, váš hovor musí byť niekedy ukončený. Zatiaľ vraj po hodine, v cenníku sa však spomína 30 minút.

Zaujímavosťou je ponuka Vo firme neobmedzene. Platí pre majiteľov aspoň 3 SIM kariet. Aktivácia je spoplatnená sumou 119 Sk (3,95 €) na SIM kartu, mesačný poplatok za neobmedzené hovory medzi SIM kartami 117,80 Sk (3,91 €) na každú SIM kartu.

O2 novou ponukou ušetrí neuveriteľné peniaze na propagácii, marketingu, účtovnom systéme... Okrem lacných služieb vidíme teda aj snahu šetriť. Prehľadné služby sú prehľadné nielen pre zákazníka, ale aj pre firmu, ktorá ich ponúka.

A čo aktuálni zákazníci O2? Ak máte podpísaný záväzok, musíte ho využiť. O2 verí, že ste s cenami, ktoré vám pri podpísaní zmluvy ponúkol, spokojní. A po ukončení viazanosti môžete ostať pri systéme, ktorý ste dávnejšie podpísali, alebo prejsť na O2 Fér.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu