Orange: hospodárske výsledky za prvý polrok 2008

Orange dnes zverejnil hospodárske výsledky za prvý polrok. Zaujímavosťou je výrazný rast obratu v dátových službách, ktoré už tvoria 16 % obratu. Jedná sa zrejme aj o služby Orange Doma založené na optickej sieti. Celkový počet aktívnych zákazníkov siete Orange Slovensko dosiahol v prvom polroku 2 847 482. Asi 63 % zákazníkov používa fakturované služby (ku koncu roka 2006 to bolo 51 %). ARPU na úrovni 678 Sk je síce zdanlivo vysokou hodnotou, ale v roku 2005 to bolo 702 Sk. Otázkou tiež ostáva, ako Orange počítal ARPU v roku 2005, a ako dnes. Ak tentoraz použil prísnejšiu metodiku počítania aktívnych zákazníkov (aktivita za posledné 3 mesiace), ARPU (teda výnos na jedného zákazníka) sa tým pochopiteľne zvýšilo.

V roku 2005 prekročil počet zákazníkov hranicu 2,5 milióna. Ku koncu roka 2006 to už bolo 3 008 552 aktívnych účastníkov. V polovici roku 2008 Orange podľa menej prísnej metodiky (aktivita za posledných 12 mesiacov) deklaruje 3 186 990 aktívnych účastníkov.

Orange: Hospodárske výsledky za rok 2005

Orange: Hospodárske výsledky za rok 2006

Tlačová správa:

Bratislava, 31. júl 2008 – Jednotka na telekomunikačnom trhu Slovenska, spoločnosť Orange Slovensko, hospodárila v prvom polroku 2008 s celkovým obratom viac ako 12,5 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast 3,5 %.

Celkové polročné výnosy spoločnosti vzrástli v medziročnom porovnaní o 3,5 %

na 12,502 mld. Sk. Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli výnosy z dátových služieb, ktoré v medziročnom porovnaní vzrástli o 7,4 % a tvorili 16 % z celkového obratu. Výrazný medziročný nárast výnosov generovali do veľkej miery dátové služby a to najmä vďaka 3G sieti, ktorá v súčasnosti pokrýva až 60 % územia Slovenska, na ktorom žije viac ako 3 mil. obyvateľov.

Celkový počet aktívnych zákazníkov siete Orange Slovensko dosiahol v prvom polroku 2 847 482. Na pro forma* báze sa medziročne zvýšil o viac ako 160 tis. na 3 186 990 aktívnych účastníkov. Aj v tomto polroku pokračoval trend postupnej zmeny štruktúry zákazníckej bázy v prospech zákazníkov fakturovaných služieb, ktorí ku koncu polroka tvorili viac ako 63 % zákazníckej bázy .

Investície v tomto polroku súviseli predovšetkým s budovaním vysokorýchlostnej 3G siete a pripravovaným zvýšením rýchlosti na 7,2 Mbps.

„Teší nás, že investície do 3G siete sú zmysluplné a spolu s atraktívnymi komerčnými ponukami priniesli efekt v podobe kontinuálneho nárastu využívania dátových a hlasových služieb, ktoré generovali dodatočné výnosy,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič. Ku koncu polroka využívalo služby 3G siete takmer 600 tisíc zákazníkov Orangeu.

Priemerný mesačný výnos za prvý polrok na zákazníka (ARPU) dosahoval 678 Sk, čo predstavuje oproti prvému štvrťroku nárast 3 %. Aj napriek tomu, že na Slovensku pôsobia už traja mobilní operátori, Orange Slovensko opäť zaznamenal rekordne nízky odliv fakturovaných zákazníkov, ktorý je od roku 2007 stabilne pod úrovňou 10 %.

* počet zákazníkov siete podľa jednotnej metodiky porovnateľnej s konkurenčnými mobilnými operátormi. Okrem nej vykazuje Orange pre interné účely počet aktívnych zákazníkov aj podľa metodiky skupiny France Telecom.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu