Orange, T-Mobile, O2: štatistiky na prelome rokov

O2

- štatistiky za 31. 12. 2007 plus prvé dve hodiny 1. 1. 2008:

Počas posledného dňa roku 2007 a v prvých dvoch hodinách roku 2008 poslali zákazníci O2 svojim blízkym spolu takmer 300 000 SMS a uskutočnili 995 551 odchádzajúcich hovorov. “Ide o historicky prvé silvestrovské štatistiky O2,” dodal René Parák, hovorca spoločnosti Telefónica O2 Slovakia.

Najviac volaní uskutočnili zákazníci O2 medzi polnocou a jednou hodinou ráno. Rovnako v tomto čase poslali svojim blízkym aj najviac SMS.

Orange

- štatistiky za 31. 12. 2007 plus prvú hodinu 1. 1. 2008:

Zákazníci najväčšieho slovenského operátora želali svojim blízkym novoročné priania najmä telefonicky, keď počas Silvestra 2007 uskutočnili viac ako 6,6 milióna hovorov. V porovnaní so Silvestrom 2006 ide o nárast počtu hovorov o viac ako jeden milión. Sieť spoločnosti Orange Slovensko aj silvestrovský nápor hovorov a SMS správ úspešne zvládla, nakoľko je dimenzovaná na to, aby svojou kapacitou niekoľkonásobne prevyšovala požiadavky trhu. Počas Silvestra zákazníci Orangeu zároveň odoslali viac ako 5,5 milióna SMS správ a viac ako 63 tisíc MMS.

Až 1,1 milióna hovorov bolo uskutočnených v čase od 31.12.2007 23:00 hod. do 1.1.2008 01:00 hod. V tomto období bolo zároveň odoslaných takmer 2 milióny SMS správ.

Najväčší nápor na prevádzku spoločnosť Orange Slovensko zaznamenáva už niekoľko rokov vždy na Štedrý deň. Práve tento deň patrí medzi najvyťaženejšie dni v roku. Tento trend sa potvrdil aj tento rok.

T-Mobile

- štatistiky za 31. 12. 2007 plus prvú hodinu 1. 1. 2008:

Počas posledného dňa roku 2007 uskutočnili zákazníci T-Mobilu až 4,026 milióna hovorov, čo predstavuje nárast až o 20 percent (počet odchádzajúcich hovorov za 31. 12. 2006 bol 3,365 milióna). Počet prijatých hovorov vzrástol ešte výraznejšie. Zákazníci T-Mobilu prijali 3,631 milióna hovorov – oproti minulému roku sa tento počet zvýšil o 35 percent (počet prijatých hovorov za 31. 12. 2006 bol 2,691 milióna). Na rozdiel od minulého roka sa posunula najrušnejšia hodina Silvestra na čas medzi 11. a 12. hodinou, zatiaľ čo vlani si zákazníci najčastejšie volali medzi 19. a 20. hodinou.

Počet SMS správ ostal približne na rovnakej úrovni ako minulý rok. Zákazníci poslali tento rok takmer 3,5 milióna správ, vlani túto hranicu mierne prekročili. Oproti prevádzke bežného dňa však aj Silvester potvrdil výrazne vyššie hodnoty, a to až o 148 percent.

Na Silvestra 2007 poslali zákazníci viac ako 37 tisíc MMS správ, minulý rok ich bolo cca 45 tisíc. Aj v tomto prípade je však badateľný nárast oproti prevádzke bežného dňa, takmer o 50 percent.

Najrušnejšia prevádzka bola na prelome rokov. V čase od 22. hod. 31.12.2007 do 1. hod. 1.1.2008 uskutočnili zákazníci 712 tisíc hovorov. V rovnakom čase prijali zákazníci T-Mobilu 532 tisíc hovorov. V tomto trojhodinovom rozpätí poslali zákazníci T-Mobilu takmer 1,35 milióna SMS správ.

Tieto údaje jednoznačne potvrdzujú dynamicky sa zvyšujúcu základňu zákazníkov T-Mobilu a ich využívanie mobilných služieb. Sieť T-Mobilu bola na výrazne vyšší nápor hovorov i správ vopred pripravená, jej kapacita je štandardne nastavená na bezproblémové zvládnutie niekoľkonásobného nárastu prevádzky. Nároky na sieť T-Mobilu boli tentokrát vyššie aj vďaka prevádzke národného roamingu. Sieť T-Mobile tak zabezpečila hladkú prevádzku nielen niekoľkých miliónov hovorov a SMS správ svojich zákazníkov, ale aj časti prevádzky tretieho mobilného operátora.

Komentár fony.sk:

Škoda, že operátori neuviedli presné štatistiky pre rovnaké časové rozpätie, napríklad celý Silvester plus prvé dve hodiny Nového roka.

Zaujímavý je medziročný pokles odoslaných MMS v T-Mobile, a to zo 45 na 37 tisíc.

Odhad

Takmer milión (0,996 mil.) silvestrovských a novoročných hovorov z čísiel O2 je milým prekvapením. Počas Silvestra uskutočnili zákazníci T-Mobilu asi 4,4 milióna odchádzajúcich hovorov (4,026 + odhadom 400 000 hovorov v prvých dvoch hodinách Nového roka). Orange v rovnakom čase zaznamenal asi 7,2 mil. odchádzajúcich hovorov (6,6 + odhadom 600 000 v prvých dvoch hodinách Nového roka).

Odhadom pripadá O2 asi 8 % odchádzajúcich hovorov na prelome rokov 2007 a 2008, T-Mobilu asi 35 % a Orangeu asi 57 %.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu