T-Mobile: opakované problémy s doručovaním zmlúv a telefónov

Som rád, že sa u nás rozmohlo doručovanie zmlúv a telefónov kuriérmi. Stačí zavolať na príslušnú infolinku, povedať svoje želanie a o pár dní máte všetko doma aj bez návštevy predajne. Taký je, minimálne, cieľ takýchto služieb.

Tak som ako zákazník T-Mobilu zavolal 18. 12. na 0800 800 800 a požiadal o záväzok na ďalšie dva roky s príslušným akciovým telefónom aj zmenou programu na ten akciový - vianočný. Všetko prebehlo podľa mojich predstáv. Nepatrím v tomto smere k netrpezlivým ľuďom, a tak som sa dohodol na doručení zásielky až 27. 12., keďže nebolo isté, či to do Vianoc (do 21. 12.) stihnú. Často sa pohybujem medzi mestami Trnava - Nitra - Bratislava, a tak bolo pre mňa takéto načasovanie ideálne.

T-Mobile si svoj záväzok údajne splnil, telefón aj zmluva boli odoslané, 19. 12. zásielku prevzala doručovateľská služba. Bežne trvá doručenie v rámci krajských miest 24 hodín, s kuriérmi mám bohaté skúsenosti a nikdy to netrvá viac než deň. To by celá kuriérska služba stratila v porovnaní so Slovenskou poštou zmysel.

Doručovateľská spoločnosť firmy T-Mobile má s doručovaním zásielok veľké problémy. Sťažujú si na ňu aj samotní zamestnanci T-Mobilu, ktorí, pochopiteľne, čelia zvýšenej kritike zo strany zákazníkov, ktorí sa svojej zásielky nedočkali včas.

Ja nemám zmluvu ani dnes, 28. 12. Na biznis infolinku 0800 800 800 som volal aj 27. 12., aj 28. 12., ale zásielka je už dávno v sklade ReMaxu. Do toho zákazníci T-Mobilu prístup nemajú. A nemajú ani prístup ku infromáciám o ceste ich zásielky, ako to býva v prípade iných kuriérskych služieb. Musíte jednoducho čakať a čakať, kým sa vám niekto neozve.

V prípade iných doručovateľských služieb som nikdy nemal problém prísť si pre zásielku do lokálneho skladu, ak som nebol v dohodnutom čase na dohodnutom mieste. Rovnako vždy kuriér v dohodnutom dni aspon zavolal, že nestíha, a či sa môžeme stretnúť niekde inde. V prípade doručovateľov spoločnosti T-mobile som sa takejto samozrejmosti nedočkal.

- - Fakty - -

18. 12. - Cez infolinku som si objednal nový paušálny program aj mobilný telefón. Všetko je v systéme, program mi bude platiť po podpísaní papierov doručených kuriérom, aj keď platnosť akcie skončila 24. 12. 2007. Takže o benefity určite neprídem.

19. 12. - Moju zásielku obdržala doručovateľská spoločnosť.

20. 12. - Zásielka leží na sklade kuriérskej spoločnosti na moju žiadosť, keďže som zhovievavo požiadal radšej o presné doručenie 27. 12., než o neisté doručenie pred sviatkami.

21. 12. - Zásielka leží na sklade kuriérskej spoločnosti na moju žiadosť, keďže som zhovievavo požiadal radšej o presné doručenie 27. 12., než o neisté doručenie pred sviatkami.

22. - 23. 12. - víkend

24. - 26. 12. - Vianoce

27. 12. - Celý deň som čakal na telefonát od kuriéra, márne. Informácie z infolinky T-Mobilu sú nejasné, kontakt priamo na kuriéra nezískam.

28. 12. - Dnes by som mal podľa biznis infolinky určite obdržať zásielku. Ak by to predsa len nevyšlo, mám zavolať v pondelok (31. 12.) a dohodnúť iné miesto doručenia.

Je 28. december, 17.55 a kuriéri, tak ako každý pracovný deň, doručujú zásielky do 18.00 (informácia z infolinky). Stále čakám, kedy sa mi kuriér aspoň ozve.

Od 29. decembra budem niekoľko dní mimo firmy, na chate, na ktorej som už s novým telefónom (fotomobilom) počítal. Takto sa k nemu dostanem najskôr v stredu, 3. januára 2008.

- - - - - - - -

V tomto prípade však nejde ani tak o mňa, ako o princíp. Koľkí rodičia chceli pred Vianocami spraviť radosť svojim deťom, ale telefónu sa doteraz nedočkali? Koľkí zákazníci sa jednoducho spoľahli na pohodlný spôsob doručenia zmluvy a telefónu a dočkali sa len...vlastne, možno sa doteraz ničoho nedočkali? A najviac si to odnesú pracovníci infoliniek a predajní, teda ľudia komunikujúci aj s nešťastnými klientmi.

Aký je teda výsledok?

Týždeň pred Vianocami ste mali na výber:

- buď ste si v predajni T-Mobile odsedeli pár desiatok minút, čo mohlo spolu s cestou znamenať časovú stratu hodinu aj dve,

- alebo ste využili pohodlný, propagovaný, ale absolútne nespoľahlivý spôsob doručenia zmluvy a telefónu priamo ku vám.

Koncoví pracovníci T-Mobilu na výber nemajú, tí sa musia o problémy s doručovaním zásielok podeliť nedobrovoľne.

A prečo taká významná spoločnosť, akou je T-Mobile, nevyužíva najspoľahlivejšie doručovateľské spoločnosti a dovolí si takýto trapas?

Tak na túto otázku sa mi veľmi ťažko hľadá odpoveď.

Podľa našich neoficiálnych informácií T-Mobile pre takéto účely využíva doručovateľskú službu ReMax.

Vyjadenie spoločnosti T-Mobile

1) Prečo T-Mobile využíva doručovaciu spoločnosť, ktorá očividne nestíha plniť sľuby pracovníkov zákazníckych liniek T-Mobilu o termínoch doručenia?

Nápor zásielok počas Vianoc bol enormný, čo sa prejavilo na meškaní niektorých z nich. Časť z veľkého počtu zásielok sme doručili s oneskorením už do samotnej doručovateľskej spoločnosti. Tá nám vyšla v ústrety napr. aj tým, že posilnila služby aj o doručovanie či večerné doručovanie.

2) Akú doručovateľskú firmu T-Mobile používa?

Remax Courier Service, spol. s r. o.

3) Môžeme očakávať zlepšenie situácie v roku 2008?

Určite áno, pretože pracujeme na zlepšení spolupráce medzi jednotlivými článkami zabezpečujúcimi vyskladnenie, balenie, dokumentáciu a doručenie zásielok.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu