T-Mobile: Klamlivé reklamy!

Výťah z tlačovej správy Rady pre reklamu, zdroj www.rpr.sk:

14.12. 2006 sa konalo desiate tohtoročné zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (ďalej len „AK RPR“). AK RPR, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, posudzovala 8 sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu Etických zásad reklamnej praxe platnými na území Slovenskej republiky (ďalej len „Kódex“). AK RPR na svojom zasadnutí prijala aj nasledovné rozhodnutia:

Sťažnosť evid. č. 77 (12/07)

TV spot „Jednotka v mobilnom internete vám ponúka najlepšie riešenie“ a rozhlasový spot „Rýchly internet na 6 mesiacov zadarmo“, zadávateľ: T – mobile, a.s.

Sťažnosť spoločnosti Orange Slovensko, a.s. sa týka reklamnej kampane spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s., ktorej súčasťou je TV spot s názvom „Jednotka v mobilnom internete vám ponúka najlepšie riešenie“ a rozhlasový spot „Rýchly interent na 6 mesiacov zadarmo“. Ich predmetomje propagácia elektronickej komunikačnej služby „Rýchly internet“ tejto spoločnosti. Reklamná kampaň obsahuje podľa sťažovateľa také tvrdenia, ktoré v čase viacnásobného opakovaného vysielania nezodpovedali skutočnosti a adresátov reklamného odkazu zavádzali – konkrétne ide o tvrdenie, podľa ktorého je spoločnosť T –Mobile “Jednotka v mobilnom internete.“

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosťje opodstatnená a predmetný televízny a rozhlasový spotspoločnosti T – Mobile, a.s.je v rozpore s bodom ustanovenia 3.3., Časti III a bodom 4.1. časti IV Kódexu.

Predmetná reklamná kampaň je v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže predovšetkým tým, že v reklame sa používa označenie „jednotka“, čo môže zavádzať príjemcu reklamy v tom, že zadávateľ reklamy má postavenie jednotkyv mobilnom internete. Pre takéto tvrdenie nie sú relevantné dôkazy a ani zadávateľ ich nepredložil. Skutočnosť, že bol prvým na trhu v mobilnom internete z hľadiskačasu, nie je synonymom významu slova jednotka na trhu. Na základe takýchto údajov získava svojmu podniku prospech na úkor druhého.

Sťažnosť evid. č.78 (12/08)

Inzercia rýchly internet , zadávateľ:T – Mobile, a.s.

Sťažnosť spoločnosti Orange Slovensko, a.s. sa týka inzercie uverejnenej v periodickej tlači, ktorá propaguje službu rýchly internet formou porovnávacej reklamy a ktorá je podľa sťažovateľa zavádzajúca, neúplná a klamlivá.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosťjeopodstatnená a predmetná inzercia spoločnosti T – Mobile, a.s. je v rozpore s ustanovením bodu 4.2. Časti II a bodu 3.2. Časti III Kódexu..

Predmetná inzercia získava na základe neúplných údajov vlastnému podniku prospech na úkor iného. Porovnáva viaceré produkty, ale z inzercie nie je jednoznačné, ktoré z uvedených troch služieb Rýchly internet a ktoré vlastnosti porovnáva so službami iného prevádzkovateľa. Ďalej v inzercii je vynechaný jeden z podstatných ukazovateľov pre porovnávaciu reklamu, ktorým je cena produktu alebo služby. Vzhľadom na súvislosti v akých sa porovnávacia reklama publikuje, môže čitateľa - spotrebiteľa uviesť do omylu.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu