Markíza uskutočnila prieskum na platforme HbbTV

PR · Markíza a spoločnosť Hybrid spoločne zrealizovali prvý výskum na platforme HbbTV prostredníctvom použitia červeného tlačidla. Výskum sa vykonával u majiteľov smart televízorov.

Opýtané domácnosti uviedli, že televíziu sleduje priemerne 2,22 divákov. Ďalej vyšlo najavo, že iba 21 % divákov sledovalo televíznu obrazovku osamote a 40 % opýtaných divákov dokonca uviedlo, že vysielanie sledovali v spoločnosti troch a viacerých ľudí.

Počet televízorov v domácnosti

Anketa potvrdila fakt, že televízna obrazovka je zdieľaná naprieč domácnosťou. "Hoci HbbTV je rýdzo digitálny formát, kde sa napríklad obchoduje na báze CPT, je potrebné si uvedomiť, že oproti PC, mobilu alebo tabletu sa červené tlačidlo zobrazuje viac ľuďom. Pre porovnanie, napríklad v ČR je to 2,06 divákov" hovorí Lukáš Hnilička, CEO Hybrid.

Výskum ukázal, že priemerná opýtaná domácnosť vlastní 2,16 televízora. Takmer tretina (31%) opýtaných divákov odpovedala, že vlastní tri a viac televízorov.

Sledovanie archívu prostredníctvom červeného tlačidla

Výskum bol zameraný na informovanosť a používateľskú skúsenosť so službou v rámci hybridného vysielania Markíza Group. 63 % opýtaných odpovedalo, že aktívne využíva službu červeného tlačidla na sledovanie videoarchívu Markízy. Iba 9 % ľudí odpovedalo, že nevie, že niečo také vôbec môžu robiť.

"Reálne sledujeme presun divákov z klasického lineárneho vysielania na nové formy šírenia nášho programu, či už je to služba Markíza + 1 alebo sledovanie programu skrz online platformy. Preto vnímam aj HbbTV ako ďalší rastový a plnohodnotný kanál šírenia kvalitného lokalizovaného obsahu," hovorí Juraj Matúš, riaditeľ centra reklamy skupiny Markíza.

"Plánujeme realizovať ďalšie výskumy, ako pre vlastnú potrebu, tak pre zadávateľov reklamy. HbbTV je ako online platforma jeideálny nástroj pre zber spätnej väzby divákov," zakončuje Hnilička.

Viac o výskume

Výskum prebiehal na kanáloch Markíza Group, teda Markíza, Doma a Dajto od 14. do 25. februára 2018. Domácnosti mohli odpovedať pomocou červeného tlačidla v priebehu celých dní na území SR, a to vždy iba raz. Do dopytovania sa zapojilo vyše 15.000 domácností s televízorom pripojeným k internetu a disponujúcim službou HbbTV. Výskum uskutočnila TV Markíza a spoločnosť Hybrid.

Zdroj: Tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu