4ka
Štvorkári odložili svoje mobily o siedmej večer. Celkom na Štedrý deň poslali 1 546 655 SMS správ, čo je o 15 % viac než v ten istý deň pred rokom.
Najviac hovorov uskutočnili dopoludnia medzi 10:00 a 11:00 hodinou. Poobede a večer sa už viac dátovalo a SMS-kovalo. Najväčší útlm oproti obvyklej prevádzke v sieti bol zaznamenaný medzi 18:00 a 19:00 podvečer.
Aj keď počet hovorov pripadajúcich na tento deň je porovnateľný s minulým rokom, priemerná dĺžka odchádzajúceho hovoru predstavovala na Štedrý deň iba 127 sekúnd. Pri prichádzajúcich hovoroch bola priemerná dĺžka hovoru 150 sekúnd.
V porovnaní s vlaňajškom preniesli zákazníci 4ky na Štedrý deň výrazne viac dát, celkovo išlo o 61,07 terabajtov (TB), čo predstavuje 19 % nárast oproti predchádzajúcemu roku.
4ke sa podarilo v roku 2018 prekročiť počet 600-tisíc zákazníkov.
O2
Trend masívneho nárastu využívania dátovej siete sa potvrdil aj tento rok. Celková dátová prevádzka v mobilnej sieti O2 vzrástla až o 303 %.
Podrobné štatistiky:
Textové správy
Počet odoslaných SMS: 9 276 804 SMS
Počet odoslaných SMS v najvyťaženejšom čase:
- 871 628 / hod. (12:00 - 13:00)
- 15 988 / min. (12:44)
Multimediálne správy
Počet odoslaných MMS: 421 118
Počet odoslaných MMS v najvyťaženejšom čase:
- 35 691 MMS / hod. (14:00 - 15:00)
- 1150 MMS / min. (16:51)
Hovory:
Počet všetkých hovorov (mobilná sieť): 3 719 898
Počet všetkých hovorov v najvyťaženejšom čase:
- 425 639 telefonátov / hod. (10:00 – 11:00)
Dáta
- celkový objem dátovej prevádzky: 149,4 TiB (1 TB = 1000 GB, 1 TiB = 1024 GiB)
O2 evidovalo koncom septembra 2018 2,002 milióna aktívnych zákazníkov.
O2, Orange, Telekom: vianočné štatistikyNapriek rozmachu sociálnych sietí sme nezanevreli na klasické SMS-ky, obrazové správy a šťastné sviatky sme si priali aj po telefóne. Celkovo však bola komunikácia cez hovory a správy nižšia než vlani. Rástli len dáta, a to poriadne. |
Orange:
Kým mobilná dátová prevádzka Orangeu zaznamenala počas minuloročného Štedrého dňa 100 % medziročný nárast, tento rok to bol nárast menší, a to o 63 %. Zákazníci v mobilnej dátovej sieti preniesli spolu 164 405 GB dát, z čoho viac než 80 % bolo prenesených v 4G sieti. Zákazníci v nej preniesli takmer 149-tisíc GB dát, čo predstavuje 82 % medziročný nárast.
Objem prenesených dát cez FiberNet sa oproti minulému roku zvýšil o 10 % a dosiahol 498 005 GB, prenesené dáta cez DSL prekročili hranicu 210 tis.GB.
Hlasová prevádzka Orangeu narástla o tri percentá.
Podrobné štatistiky:
- 9 900 000 SMS správ (viac než 1,035 mil. správ bolo odoslaných medzi 16:00 - 17:00 hodinou)
- 874 139 MMS správ (80 762 zaslaných medzi 12.00 a 13.00 hod.)
- 6 415 991 hovorov (3 182 784 odchádzajúcich a 3 233 207 prichádzajúcich hovorov)
- viac než 750-tisíc hovorov bolo zrealizovaných medzi 10.00 a 11.00 hodinou.
Do štatistiky sa započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.
K 30. septembru 2018 evidoval Orange 2,797 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb.
Telekom
Aj v roku 2018 platí, že 24. december je pre posielanie správ tým najvyťaženejším dňom celého roka.
Zákazníci Telekomu poslali na Štedrý deň 9 035 100 SMS. V porovnaní s priemerom bežného dňa je to zhruba päťnásobok. Najviac SMS správ sa poslalo medzi 12. a 13. hodinou, v porovnaní s rokom 2017 sa tak najvyťaženejšie časové okno posunulo o hodinu skôr.
Aj počas tohtoročného Štedrého dňa opäť výraznejšie rástla popularita MMS. Medziročne vzrástol počet odoslaných multimediálnych správ o 8 %. Zmenila sa aj najvyťaženejšia hodina – tento rok sa najviac MMS posielalo medzi 11. a 12. hodinou (vlani to bolo o dve hodiny neskôr).
Zákazníci Telekomu uskutočnili 6 233 566 hovorov, najväčšiu preferenciu na hovory má už tradične čas medzi 10. a 11. hodinou.
Podrobné štatistiky:
- 9 035 100 SMS správ (najviac 875 885 správ medzi 12:00 - 13:00 hodinou)
- 314 658 MMS správ (najviac 29 300 MMS správ medzi 11:00 - 12:00 hodinou)
- 6 233 566 odchádzajúcich hovorov (3 207 105 odchádzajúcich a 3 062 461 prichádzajúcich hovorov)
K 30. 9. 2018 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 339-tisíc zákazníkov.
Zdroj: operátori
Diskusia k článku:
Rastislav.j 25.12.2018 - 19:22
"Telekom 2 339-tisíc zákazníkov." nemá TK vo zvyku uprednostňovať 12 mesačnú aktivitu? podľa konkurenčného webu mal "Pri 3-mesačnej metodike ide o 2,25 milióna zákazníkov." zaujímavejšie tie počty vyzerajú pri prepočte na zákazníka
mental.disease27.12.2018 - 12:58 Trvalý odkaz
Zvláštne, že sa nechvália poklesom sms.
Už druhý rok po sebe. Tentoraz - cca 10%
Aj tak trh reaguje divne pomaly.