C2 Smart Wireless Car Charger Mount - automatický držiak

Krátky test držiaka mobilu do auta s bezdrôtovým nabíjaním, otáčaním o 90° a unikátnym automatickým zovieraním čelustí.

K bezdrôtovému nabíjaniu sme v redakcii skôr skeptickí. Najmä preto, že ak telefón počas dňa pravidelne používate, každé jeho zodvihnutie z podložky preruší prívod energie do batérie, aby sa po opätovnom položení dobíjanie zasa spustilo.

Ani odpojenie a pripojenie nabíjačky s klasickým káblom desaťkrát za hodinu vám určite nepríde ako dobrý nápad. Využívanie bezdrôtových nabíjačiek na nočnom stolíku alebo v aute, kedy sa mobilu nechytíte počas celej cesty alebo 8-hodinového spánku, už vidíme v lepšom svetle.

Na smartfónoch a tabletoch môžete všetky obrázky v článku priblížiť pomocou dvoch prstov. Na počítači môžete obrázok klikom presunúť do popredia a šípkami na klávesnici preskočiť na ďalší.

E-shop MP3.sk nám požičal držiak do auta s bezdrôtovým nabíjaním a zaujímavou funkciou navyše. Čeluste bezpečne zachycujúce smartfón sa totiž otvárajú a zatvárajú automaticky.

Technické parametre: vstup: 5 V / 2 A, 9 V / 1,5 A, vstupné napätie: 4,5 - 5 V, prevádzková teplota: 10 - 60 °C, microUSB kábel, výkon v pohotovostnom režime C2 Smart Wireless Car Charger Mount

Čo vyzerá ako kúzlo, má samozrejme jednoduché vysvetlenie. V spodnej časti si rýchlo všimnete dvojicu infračervených senzorov. Tie pracujú na rovnakom princípe ako senzory automatických dverí v obchode.

Držiak ľahko upevníte do mriežky ventilácie na palubnej doske, teda za predpokladu, že výrobca vášho vozidla nenechal dizajnérom výduchov až príliš voľné ruky. Určite si prečítajte náš Veľký test magnetických držiakov do auta. Hneď v jeho úvode popisujeme, že ideálne budú klasické rovné mriežky, medzi ktoré dokážete vložiť zobáčik základnej časti. S kruhovými máte na 99 % smolu.

Guľový kĺb následne spojíte s hlavnou časťou držiaka a všetko utiahnete plastovou maticou. Takéto riešenie umožňuje 360-stupňové otáčanie. Hoci každý, koho poznám, používa navigáciu Google Maps i Waze v mobile na výšku, problémom nebude ani landscape režim.

Samozrejme, ďalšou nevyhnutnou podmienkou je privedenie elektrickej energie - jednak k cievkam bezdrôtového nabíjania, ktoré budú dobíjať smartfón, no tiež k infračerveným senzorom a motorčeku ovládajúcemu otváranie a zatváranie čeľustí.

V tomto prípade mi použitie microUSB kábla vôbec neprekáža. Naveky ho totiž necháte v držiaku a k mobilu s nabíjacím štandardom Qi už v aute nebudete pripájať nič. V balení je približne meter dlhý, čierny. Z druhej strany je zakončený klasickým USB-A konektorom.

Za krabicu s držiakom a káblom dáte približne 50 eur, no pre úspešné nabíjanie počas cesty z práce to ešte stačiť nebude. Zdroj do cigaretového zapaľovača v aute (12 V) totiž v krabici nie je, hoci ochranná pena na neho výrez má. K takémuto gadgetu si ho teda ešte dokúpite, slušnejší kľudne aj za 15 eur.

Je pravda, že teoreticky môžete použiť USB výstup v aute, ak ho to vaše má. Z našich skúseností však vieme, že bývajú pomerne slabé. Pre spoľahlivé nabíjanie počas spustenej GPS navigácie a naplno vypečenom jase displeja cez letné horúčavy je ideálny prúd s hodnotou 2 A. Pri nabíjaní cez kábel! Bezdrôtové trpí na ďalšie straty, takže 1 A výstup nepostačí ani náhodou.

Držiak v praxi funguje spoľahlivo. Po naštartovaní (spustení elektrického okruhu auta) naozaj stačí mobil jednou rukou priblížiť k držiaku. Ten sa otvorí, opriete ho o základňu a čeluste sa v sprievode mechanického zvuku opäť zatvoria. Všetko drží pevne a smartfón určite nevypadne ani počas športovej jazdy.

Mobily podporujúce bezdôrtové nabíjanie sa začnú dobíjať. Batéria s 3180 mAh kapacitou v Sony Xperii XZ2 sa pri využití 2,1 A zdroja doplnila za 30 minút o 15 %. Pri využívaní navigácie a rozsvietenom displeji to bude o niečo menej.

Vybratie telefónu je podobne jednoduché. Zovretie však povolí až po dotyku prsta na malý strieborný snímač (nejde o tlačidlo, je to kapacitný senzor).

Najväčšia nevýhoda držiaku vám bude zrejmá už po prvej jazde: pohyb čeľustí funguje len pri aktívnej dodávke prúdu z auta. Najprv teda pravdepodobne budete musieť naštartovať s mobilom v ruke alebo vo vrecku, a až potom ho pohodlne jednou rukou položíte pred mriežku ventilácie na palubnej doske.

Po dokončení jazdy je to ešte o niečo horšie: časť vodičov zrejme zaparkuje, vypne zapaľovanie a mobil už z držiaku nedostane. Prial by som si preto, aby bolo (aspoň) vysúvanie možné aj mechanicky. Majitelia novších automobilov s bezkľúčovým vstupom a štartovaním na tom budú o niečo lepšie. Tieto systémy väčšinou 12 V zásuvku a elektrické spotrebiče vypnú až po otvorení vodičových dverí.

Výhody:

+ praktický nápad

+ spoľahlivé zasúvanie, vysúvanie a držanie mobilu

+ možnosť otočenia o 90°

+ ideálne dlhý 1 m kábel

Nevýhody:

- v balení chýba vhodný zdroj do 12 V zapaľovača v aute

- vysúvanie a zasúvanie čeľustí funguje len pri zapnutom zapaľovaní

- vysoká cena

- pomalé nabíjanie

Orientačná cena: 49,99 € (MP3.sk)

Záver

Kúpu tohto držiaka si teda treba rozmyslieť a pozrieť sa aj na auto, v ktorom ho plánujete používať. Nevyhnutná je kompatibilná mriežka ventilácie a veľmi vhodné prívetivé správanie elektroinštalácie pred a po naštartovaní. Ja preto vyhlasujem držiak s bezdôtovým nabíjaním za dobrý nápad, preferujem ale zovieranie čelustí gravitačným princípom.

Pozrite si Rišove video Stručne: Vydarené držiaky značky Baseus na našom YouTube kanáli. Určite pochopíte, čo myslím.

Za nápad dávam tomuto držiaku s infračerveným senzorom 8 bodov z 10-tich, za spracovanie a kvalitu použitých plastov nechávam 5 z 10. Nevýhodou je vyššia cena a absencia vhodného zdroja. V balení je len držiak a microUSB kábel.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu