4ka má 250-tisíc zákazníkov a 13 % podiel na trhu predplatených kariet

Pred rokom spustil najmladší operátor svoju komerčnú prevádzku predplatenej služby Moja 4ka a dnes už oslavuje ďalší míľnik. Chystá aj nové produkty.

Štvrtý operátor zozvíril hladinu telekomunikačných vôd pred rokom, keď 5. októbra 2015 spustil službu Moja 4ka, ponuku založenú na jednotnej tarifikácii 4 centy. Za minútu hovoru, jednu SMS-ku a jeden megabajt dát. A to nielen doma, ale v celej Európskej únii.

Od začiatku lákal operátor na lacné dáta, keď za jedno euro dostali zákazníci 1 GB dát vo vlastnej sieti. Keďže 4ka nemá pokrytie na celom území Slovenska, v chýbajúcich lokalitách musia zákazníci využívať národný roaming, ktorý poskytuje Telekom. Poplatky za národný roaming však stále nie sú dohodnuté a operátor s konkurenciou aj rok po spustení služieb iba rokuje.

Podľa posledných informácií regulačný úrad SR zisťuje, či ostatní mobilní operátori využívajú všetky pridelené frekvencie a v prípade, že ich nevyužívajú v súlade so zákonom, môžu im byť odobraté. Či sa bude Swan o prípadné uvoľnené licencie uchádzať zatiaľ zástupcovia operátora neprezradili.

Za posledný rok sa nováčikovi podarilo zvýšiť pokrytie vlastnou sieťou na aktuálnych 64 %. Tento rok chce zvýšiť pokrytie čo najbližšie k méte 70 % obyvateľstva Slovenska a nezabúda ani na skvalitňovanie signálu v už pokrytých lokalitách. Práve v týchto dňoch hlásia plné pokrytie aj Medzilaborce, Ľubica, Hliník nad Hronom, Veľké Leváre, Nováky, Sady nad Torysou, Ladce, Košické Oľšany, Bošany a Dvory na Žitavou.

4ka dosiahla za prvý rok 13 % podiel na trhu predplatených kariet a aktuálne je v rodine Štvorkárov už 250-tisíc zákazníkov. Viac než pätina zákazníkov dátuje a ich mesačná spotreba je v priemere 1,1 GB. Koncom septembra uviedol operátor nový produkt TO.10, ktorý obsahuje 10 GB dát vo vlastnej sieti, 100 minút alebo SMS v celej EÚ a volania po 3. minúte v sieti 4ka zadarmo. Spolu s novým produktom spustil operátor aj zákaznícky portál Moja zóna, kde si zákazník zistí spotrebu i dobije kredit.

Počas prvého roka preniesli zákazníci od konkurencie 50-tisíc telefónnych čísel. Najväčší počet, vyše 23-tisíc prišlo z O2.

Tento rok ešte 4ka plánuje spustiť nové balíky služieb, inovovať zákaznícku zónu, rozšíriť ponuku telefónov a umožniť úhradu aktivovaného balíka z platobnej karty. Najnovšej ponuke TO.15 s 15 GB dát a 300 SMS alebo volaní za 15 eur na 30 dní sa venujeme v samostatnom článku.

Diskusia k článku:

Rastislav.j 03.10.2016 - 15:50

Mohla by si sa vo SWANe opýtať koľko z toho je aktívnych?

Lenka Ivančíková03.10.2016 - 17:45 Trvalý odkaz

aktivne su zatial vsetky, kedze maju kazda platnost rok. :)

huje©03.10.2016 - 18:28 Trvalý odkaz

standardne sa "aktivnost" pocita ako 3 mesacna aktivita, na tu sa Rasto pytal.

Celá diskusia 13 príspevkov