Huawei predal za prvý polrok 2016 viac než 60 miliónov smartfónov

Huawei zverejnil svoje výsledky hospodárenia mobilnej divízie za prvý tohtoročný polrok. Tržby vzrástli o 41 % a dodávky smartfónov sa medziročne zvýšili o 25 %.

O tom, že Huawei ide správnym smerom svedčia nielen výborné predaje smartfónov za rok 2016, ale aj výsledky hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka.

V sledovanom období vzrástli medziročne tržby o 41 % na 77,4 miliárd CNY a dodávky smartfónov dosiahli 60,56 miliónov kusov, čo je o 25 % viac než za rovnaké obdobie minulého roka. V roku 2015 dodal na trh 108 miliónov kusov, pokiaľ predaje v druhej polovici roka neklesnú, mohol by byť predaj za tento rok vyšší. Podľa agentúry GFK dosiahol Huawei na svetovom trhu smartfónov podiel 11,4 %. Na trhu smartfónov v hodnote 500 - 600 USD sa podiel Huawei zvýšil o 10 %.

Pozn. redakcie: v tržbách i predajoch smartfónov sú zarátané aj modely dcérskej značky Honor.

Firme sa darí nielen na domácom trhu, ale aj v Európe, najmä v oblasti high-endov. Podľa GFK presiahol trhový podiel smartfónov Huawei v niektorých krajinách až 15 %. Prudký vzostup zaznamenali aj tradičné trhy high-end smartfónov, ako sú Veľká Británia, Nemecko a Francúzsko. V susednej Českej republike dosiahol trhový podiel v júni 2016 20,5 %. Pozn. redakcie: Čísla predajov zo slovenského trhu nemáme k dispozícii, ale podľa úspechu modelu Huawei P8 Lite, ktorý je bestsellerom nielen u našich operátorov sa dá očakávať, že budú podobné, možno lepšie než v Českej republike.

Vlajkové produkty Huawei, ako sú P9, Mate 8 alebo MateBook boli zákazníkmi po celom svete skvele prijaté. Dodávky Mate 8, vlajkovej lode Huawei pre business používateľov, prekonali 5,5 milióna kusov. Huawei P9 a P9 Plus bolo predaných vyše 4,5 milióna kusov, ktorých medzinárodný nárast predaja je 120 % v porovnaní s predajmi Huawei P8 v rovnakom období minulého roka.

V máji 2016 ponúkalo produkty Huawei po celom svete 35 000 maloobchodných predajní (retail stores), so 116 % nárastom oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Podľa GFK globálne pokrytie predajní dosiahlo okolo 150-tisíc.

V tomto roku bol Huawei opäť zaradený medzi Top 100 najhodnotnejších svetových značiek BrandZ. Predpokladaná hodnota Huawei je 18,652 miliónov USD a Huawei sa v rebríčku posunul zo 70. na 50. miesto.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu